تاریخ : یکشنبه, ۹ آذر , ۱۳۹۹ 14 ربيع ثاني 1442 Sunday, 29 November , 2020

اخبار ویژه

تعویق بازی تیم‌های فوتبال استقلال ملاثانی و هوادار تهران استخرهای غیرمجاز آبزی‌پروری خوزستان را نمی توان تخریب کرد صادرات معدنی ها از ۳ میلیارد دلار عبور کرد دیدار صیامی با رئیس کمیته ملی المپیک بارندگی شدید اهواز را به رودخانه تبدیل کرد ۱۰۰ نفر برای رفع آب‌گرفتگی معابر شادگان پای کار هستند تجمع مردمی در اعتراض به ترور شهید محسن فخری زاده در تبریز جزئیاتی جدید از شیوه عملیات ترور شهید فخری‌زاده دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی برگزار شد/ فولاد اکسین صدر نشین گروه الف شد لوشامپیونه| لیون با بردی قاطع به رده دوم جدول رسید لوشامپیونه| لیون با بردی قاطع به رده دوم جدول رسید ترور فخری‌زاده حمله‌ای تروریستی با هدف تحریک تهران بود لزوم هزینه کرد ۵۰ درصد منابع بانک‌های خصوصی خراسان شمالی در استان لیگ برتر والیبال| تابش‌نژاد: به پیروزی نیاز داشتیم/چاره‌ای جز برگزاری متمرکز مسابقات نیست لیگ دسته اول فوتبال| صعود جنوبی‌ها به صدر و قعرنشینی چوکا با شکست مقابل ملوان الگوی جامع ارزشیابی کیفیت آموزشی طراحی می شود ترور شهید «فخری زاده» منفعتی برای دشمن نخواهد داشت حداقل سیلی ایران به آمران ترور فخری زاده، توقف داوطلبانه پروتکل الحاقی است ازسرگیری احداث خط لوله پروژه نورد استریم ۲ علیرغم تحریم‌های آمریکا گزارش تصویری از بازی بادران تهران و خیبرخرم‌ آباد روابط و دیپلماسی فرهنگی ایران و اتیوپی بررسی شد مشکلات اقتصادی فرصت تحریف واقعیت نظام اسلامی را مهیا کرده است مقام دومای روسیه: ترور فخری‌زاده حمله تروریستی با هدف تحریک ایران بود اعتراض باشگاه استقلال به سازمان لیگ/ زمین ورزشگاه شهدای قدس کیفیت ندارد امام جمعه موقت سروآباد درگذشت ایزدخواه: سال هاست معادن را غارت می کنند/ معادن حیاط خلوت مفسدین روزنامه رسمی چین ترور شهید فخری‌نژاد را «بی‌شرمانه» و «وحشیانه» توصیف کرد هفته دوم لیگ یک| برتری ملوان در دربی گیلان ، پارس جنوبی و استقلال تنها تیم‌های ۶ امتیازی صادقیانی: عالی و بدون نقص بازی کردیم/ بازیکنانم واقعاً جنگیدند جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای سخنرانی می کند آنکارا: قدس مهمترین مسئله قرن حاضر است امسال ۳۰۰ هزار تن کشمش در کشور تولید شده است حتی تصور حمله به ایران، اوج دیوانگی است حداقل سیلی ایران به عاملان ترور فخری زاده، توقف داوطلبانه پروتکل الحاقی است وزیر صهیونیست: نتانیاهو به دخالت تل آویو در ترور فخری زاده اشاره‌ای نکرده است لیگ برتر والیبال| صادقیانی: ۱۱ امتیاز عقب بودیم اما جنگیدیم و پیروز شدیم جمله‌ موراتا به داور که باعث اخراجش در بازی یوونتوس – بنونتو شد قفل‌های صنعت هسته‌ای به برکت خون شهید فخری زاده باز می‌شوند تشییع دانشمند شهید محسن فخری زاده در حرم حضرت معصومه (س) سامانه جامع تجارت وارد فاز عملیاتی شد حضور شهید فخری‌زاده در محافل علمی + عکس جدید از شهید جنگنده‌های انگلیس، دو «توپولوف» روسیه را رهگیری کردند مسابقه استقلال ملاثانی و هوادار فردا برگزار می‌شود سری A| شکست خانگی لاتزیو مقابل اودینزه معادله بازدارندگی موفق حزب الله لبنان در برابر اسرائیل پلیس در جمهوری اسلامی مظهر اخلاق گرایی و مردم داری است اکتشافات تازه با پرتاب تلسکوپ فضایی چین خیابان‌های بوشهر زیر آب رفت استکی: از درخشش هندبالیست‌های ایرانی در اروپا خوشحالم/الگوی جوانان هستیم اعتراض باشگاه استقلال به زمین بازی با پیکان

0

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در پایتخت/عدم کمک دولت به حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 158380
  • 28 مهر 1399 - 13:18


معاون شهردار تهران با اشاره به راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در پایتخت، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت دارد و دولت از سال ۸۹ کمکی در این راستا در تهران انجام نداده است.


به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ورودی ایستگاه مترو نواب، اظهار داشت:‌از سال ۸۹ تا کنون حتی یک دستگاه اتوبوس برای کلانشهر تهران توسط دولت اختصاص داده نشده و حمایت‌های لازم جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی توسط دولت انجام نگرفته است و حتی قوانین مجلس و مصوبات بالادستی اجرا نشده و یا مورد توجه نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مترو تهران به محدوده سه‌راه آذری نرسیده است،‌گفت: نه تنها در این محدوده بلکه در بسیاری از نقاط دیگر تهران دسترسی به مترو وجود ندارد در حال حاضر حدود ۲۴۰ کیلومتر شبکه مترو در پایتخت داریم و معادل همین میزان موجود باید شبکه مترو توسعه یابد و خطوط قبلی هم تکمیل شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ باید در پایتخت ساخته شود که البته این موضوع علاوه بر اختصاص زمان به هزینه نیاز دارد و اگر حمایت‌های دولتی انجام نگیرد تا ۱۴۲۰ این ۴ خط افتتاح و تکمیل نخواهد شد.

هاشمی درباره ورودی جدید ایستگاه مترو نواب گفت: این ورودی در خط ۷ راه‌اندازی شده و در واقع بهره‌برداری از ورودی ایستگاه نواب در خط ۲ در سال ۹۷ انجام گرفته بود و مروز ورودی مستقل و جدیدی با ۱۰ دستگاه پله برقی و سالن فروش بلیت راه‌اندازی شد.

وی گفت:‌این ایستگاه ۱۴ هزار مترمربع وسعت دارد و ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است همچنین این ایستگاه از زیر خط ۲ رد می‌شود و از عمیق‌ترین ایستگاه‌ها با عمق ۴۷ متر است.

معاون شهردار تهران درباره نیاز به تجهیزات در مترو تهران گفت: هر چند که در تأمین پله‌برقی و آسانسور با مشکل مواجه هستیم ولی تلاش شده با استفاده از تولید داخل نیازها برطرف شود ولی مشکل تحریم‌ها ۴۰ سال است که وجود دارد و ما یاد گرفته‌ایم که آنها را دور بزنیم هر چند که گاهی در افزایش هزینه‌ها تأثیر گذار است.

هاشمی درباره معضل آلودگی هوا در پایتخت گفت:‌هر ساله در فصل سرد در تهران شاهد بروز آلودگی هوا هستیم بدون اینکه اتفاق مؤثری جهت مقابله با آن ایجاد شود.

وی بیان داشت: البته اکنون در شرایط کرونایی به سر می‌بریم و از طرفی کارشناسان و مسؤولان بهداشتی در جهان معتقدند استفاده از حمل و نقل عمومی سبب افزایش موارد ابتلا به کرونا می‌شود. پس از طرفی نمی‌توان مردم را در این شرایط تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی کرد و فعلا شرایط متفاوت است.

معاون شهردار تهران گفت:‌معضل آلودگی هوا مشکلی درازمدت بوده و از جمله راه‌حل‌های آن توسعه شبکه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است همچنین باید هزینه‌های تردد با خودروهای شخصی افزایش یابد به طوری که فرد در مقایسه استفاده از خودروی شخصی و عمومی، ناوگان حمل و نقل عمومی را انتخاب کند.

هاشمی گفت:‌ وقتی قیمت سوخت پایین باشد و در بزرگراه‌ها هم عوارضی دریافت نشود قطعا هزینه‌های تردد با خودروی شخصی بالا نیست و باید شرایط به صورتی باشد که شهروندان چندان ترجیح ندهند از خودروی شخصی استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: همزمان نیز باید شبکه حمل و نقل عمومی تکمیل و توسعه یابد و طرح جامع حمل و نقل ریلی نیز مورد توجه قرار گیرد  به طوری که هر شهروند با ۸۰۰ متر پیاده‌روی بتواند خود را به اتوبوس و مترو برساند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://sayeb.ir/?p=158380

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

*

code