تاریخ : دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۰ 29 رمضان 1442 Monday, 10 May , 2021

یک دستیار شخصی برای بازاریابی، فروش و پشتیبانی: نرم افزار CRM

  • 11 آبان 1399 - 13:36

اگر می توانستید تمام کارهایتان را درست به موقع به یاد بیاورید و انجام دهید و تمام جزییات روند و نتیجه هر کار را به خاطر بسپارید، بازده کارهایتان چند برابر می شد؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در کسب و کارهای شلوغ امروزی چنین چیزی غیرممکن است. وقتی روزی ۱۰۰ تماس می‌گیرید و دریافت می‌کنید، چطور می‌خواهید نام تمام مخاطبان و حرف‌هایی که رد و بدل شده است را به خاطر بسپارید؟ با CRM.

این رؤیا تنها بخش بسیار کوچکی از ایده آل‌هایی ست که با نرم افزار CRM تحقق می‌یابد.

نرم افزار CRM چیست؟

واژه CRM مخفف Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری ست. به زبان ساده، این نرم افزار تمام افرادی را که در سازمان شما با مشتری ارتباط مستقیم دارند، با هم هماهنگ کرده و کارهایشان را کاملاً منظم می‌کند.

نرم افزار سی آر ام همانجایی است که تمام اطلاعات مشتری‌های شما، درخواست‌هایشان، قراردادها و فاکتورها، ایمیل‌ها و پیامک‌ها، محصولات و خدمات خریداری شده است، زمان گارانتی هر محصول، درخواست‌های پشتیبانی (تیکت ها)، و فایل ضبط مکالمه‌های تلفنی شما با آنها ذخیره می‌شود.

تمام اطلاعات و اسناد مشتری در یک صفحه

هر مشتری پروفایلی دارد که تمام اطلاعات فوق و موارد دیگری که شما خودتان هم می‌توانید به نرم افزار اضافه کنید، در آن ذخیره می‌شود. در نتیجه، تمام نیروهایی که با مشتری در ارتباطند، به تاریخچه تماس و خرید مشتری دسترسی دارند. البته می‌توانید دسترسی‌ها را محدود کنید تا مثلاً بخش پشتیبانی به فاکتورها دسترسی نداشته باشد.

اطلاعیه‌ها، یادآوری‌ها و پیگیری‌ها

حالا چطور نرم افزار CRM باعث می‌شود همه کارها درست سر وقت یادتان بماند؟ شما تمام فعالیت‌ها را در نرم افزار تعریف می‌کنید. مثلاً:

تماس با خانم / آقای مشتری، ساعت ۱۰ صبح دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸.

اتفاقی که می‌افتد این است که ساعت ۱۰ صبح دوشنبه، نرم افزار اطلاعیه یادآوری به صورت پاپ آپ به مسئول انجام کار نمایش می‌دهد. شما نتیجه تماس را در پروفایل مشتری می‌نویسید، و بلافاصله فعالیت بعدی را با توجه به نتیجه فعالیت (های) قبل تعریف می‌کنید.

در حقیقت، نیازی نیست هیچ چیز را به خاطر بسپارید. چرا که نرم افزار نقش حافظه شما را خواهد داشت، با این تفاوت که قابل گزارش گیری و خودکارسازی ست. مثلاً اگر هر هفته در روز و ساعت مشخصی جلسه داخلی دارید، یک بار فعالیت آن را تعریف می‌کنید و دوره تناوب آن را مشخص می‌کنید تا همه فعالیت‌ها به صورت خودکار در تاریخ‌ها و ساعت‌های مشخص شده تعریف و یادآوری شوند.

خودکارسازی فعالیت‌ها در نرم افزار CRM

اگر پس از هر پرداخت می‌خواهید پیامک تشکر فرستاده و فاکتور را برای مشتری ایمیل یا فکس کنید، می‌توانید کاری کنید که سیستم به صورت خودکار این پیامک‌ها، ایمیل‌ها و فکس ها را بفرستد (توسط گردش کار). یعنی نیازی نیست که نیروهای سازمان زمانی صرف انجام این کارهای تکراری و روزمره کنند.

پس از مدت کوتاهی استفاده از سی آر ام، می‌توانید کارهای دیگری که قابلیت خودکار شدن دارند را نیز پیدا کنید. گزارش‌هایی که از سی آر ام می‌گیرید نقاط ضعف و قوت سیستم شما و نیروهایتان را نشان می‌دهد.

گزارش‌های راهبردی CRM در بازاریابی، فروش و پشتیبانی

با گزارش‌های خودکار دوره‌ای یا گزارش‌هایی که در هر زمان می‌گیرید، می‌توانید ببینید که:

* در کدام مرحله فروش کدام نیروهایتان ضعف دارند.

* کدام نیروهای فروش در چه بازه زمانی چه مقدار فروش داشته اند.

* میزان رضایت ثبت شده مشتری‌ها از قیمت و کیفیت چه مقدار است.

* کدام مشتری‌ها در کدام سطح (مثلاً طلایی، نقره‌ای و برنزی) قرار دارند.

* بازخورد کمپین های شما چگونه بوده است.

* نرخ بازگشت سرمایه چه مقدار بوده است.

* آیا هزینه‌های تبلیغات شما در هر کانال سرمایه گذاری بوده یا اتلاف بودجه؟

* چه مقدار هزینه برای به دست آوردن هر مشتری جدید صرف می‌کنید.

* کدام محصولات مشکلی دارند که از سمت تولید باید رفع شود.

* چند درخواست پشتیبانی بی پاسخ مانده اند.

و گزارش‌های بسیار دیگری که می‌توانند در بازه‌های زمانی انتخابی شما به صورت خودکار گرفته و برای شما ارسال شوند.

کدام نرم افزار CRM از همه بهتر است؟

پاسخ این سوال کاملاً بستگی به نیازها و انتظارات شما دارد. درست است که در نرم افزارهایی که محدودیت کاربر، فضای ذخیره سازی و پرداخت ماهیانه دارند، قیمت نرم افزار CRM و تعداد کاربرانتان جزو عوامل مهم انتخاب هستند. اما در نرم افزار CRM پارس ویتایگر محدودیت کاربر و فضای ذخیره سازی ندارید و تنها یک بار برای خرید نرم افزار هزینه پرداخت می‌کنید.

امکانات و ویژگی‌ها

مهم‌تر از بودجه، امنیت، امکانات و ویژگی‌های نرم افزار است. برای اینکه بدانید به چه امکاناتی نیاز دارید، باید به سوالات لازم برای پیدا کردن بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کار شما پاسخ دهید.

اما بهرحال، قابلیت سفارشی سازی و تغییر سیستم طبق نیازهای شما برای رشد نرم افزار در کنار رشد کسب و کار لازم است. می‌توانید با استفاده از دکمه زیر، دموی رایگان نرم افزار سی آر ام پارس ویتایگر را که قابلیت سفارشی سازی بسیار بالا داشته و بدون محدودیت کاربر است، مشاهده کنید:

دموی رایگان پارس ویتایگر

انتخاب نادرست نرم افزار می‌تواند مشکلات زیادی از جمله صرف هزینه‌های گزاف، اتلاف وقت و … برای سازمان داشته باشد. برای انتخاب مناسب‌ترین نرم افزار CRM برای کسب و کارتان، با گروه پارس ویتایگر با آدرس اینترنتی (www.PARSVT.com) در ارتباط باشید.

تلفن تماس: ۰۳۱۹۱۰۰۷۸۷۹

آدرس: اصفهان، چهارباغ بالا، مجتمع اداری کوثر، فاز ۲، طبقه ۴، واحد ۶۲۴

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

خبرگزاری مهر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0

*

code

برچسب ها