بین الملل

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با هنیه و تبریک پیروزهای اخیر محور مقاومت


وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس و تبریک پیروزی‌های اخیر محور مقاومت گفت: در این نبرد، صرفا بخشی از مقاومت در مقابل دشمن قرار گرفت و این به تنهایی دستاورد بزرگی است که ناتوانی و ضعف صهیونیست‌ها را بیش از گذشته نمایان کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه ۱۷ مرداد ماه در گفت‌وگوی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خصوص پیروزی‌های اخیر محور مقاومت در پاسخ به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت در نبرد با دشمن صهیونیستی، از مقام شامخ شهدای مقاومت تجلیل کرد و جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن زنان و کودکان فلسطینی را نشانه استیصال و ضعف این رژیم خواند.

وی ضمن تقدیر از مواضع اسماعیل هنیه در حفظ وحدت گروه‌های مقاومت، این وحدت را یک موفقیت بزرگ برای محور مقاومت توصیف و تاکید کرد:  اینکه بار دیگر مقاومت توانست در مقابل قدرت نظامی گسترده دشمن صهیونیستی ایستادگی کرده و ظرف دو روز آنها را مجبور به آتش بس و پذیرش شروط مقاومت کند، دستاورد بزرگی است. 

وزیر امور خارجه گفت: نکته قابل توجه این است که در این نبرد، صرفا بخشی از مقاومت در مقابل دشمن قرار گرفت و این به تنهایی دستاورد بزرگی است که ناتوانی و ضعف صهیونیست‌ها را بیش از گذشته نمایان کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، اظهار داشت:دشمن صهیونیستی تلاش داشت تا معادلات خود را بر مردم فلسطین و مقاومت در نوار غزه تحمیل کند، اما با مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین روبرو شد.

وی تأکید کرد: پیروزی اخیر جبهه مقاومت فصل جدیدی در رویارویی مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی گشود. ما به یاری خداوند مصمم هستیم که به این جهاد تا پیروزی نهایی ادامه دهیم. 

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین در پایان سلام گرم مردم فلسطین را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور  کشورمان ابلاغ کرد.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا