بین الملل

مخالفت نوری مالکی با درخواست صدر برای انحلال پارلمان

رئیس ائتلاف “دولت قانون” در عراق با درخواست مقتدی صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل ازالعربیه، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در واکنش به این درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق گفت: «هیچ راه حلی برای پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام بدون بازگشت جلسات پارلمان به حالت عادی وجود ندارد».
المالکی گفت:عراق کشوری متشکل از اجزاء، فرقه ها و ملیت ها است و از این رو نمی‌توان اراده‌ای را بر آن تحمیل کرد، مگر با خواست همه مردم و از طریق نهادهای قانون اساسی.
چهارشنبه گذشته مقتدی صدر، رهبر جریان صدر خواهان انحلال پارلمان کنونی و برگزاری انتخابات زودهنگام شد و خاطرنشان کرد که هنوز تصمیمی برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات نگرفته است.
این اظهارات پس از اعتراضات در این کشور طی روزهای اخیر و مخالفت حامیان صدر با نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان برای نخست وزیری، صورت گرفت.
رهبر جریان صدر در سخنانی با اشاره به اینکه واکنش‌های مثبتی به درخواست وی وجود دارد، تأکید کرد که انحلال پارلمان عراق به یک “خواسته بی‌بدیل مردمی” تبدیل شده است.
صدر همچنین در توئیتی با اشاره به اینکه حرکت جریان او تا تحقق همه خواسته‌ها ادامه خواهد داشت، خواستار موضع جدی برای نجات عراق از فساد و وابستگی شد.
عراق از زمان اعلام نتایج انتخابات در اکتبر ۲۰۲۱، شاهد بحران و بن بست سیاسی است و تاکنون گروه‌ها و احزاب سیای به دلیل اختلافات موفق به انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور نشده‌اند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا