بین الملل

رئیس جمهور مصر بر ضرورت پایبندی به آتش بس در نوار غزه تأکید کرد

در گفتگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی؛

عبدالفتاح السیسی در گفتو با یائیر لاپید بر ضرورت پایبندی به آتش بس میان تل آویو و جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در گفتگوی تلفنی با «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت پایبندی به آتش بس کنونی بین تل آویو و گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، السیسی همچنین ناکام گذاشتن هر گونه تلاش برای متشنج اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه را ضروری دانست و لاپید را به اتخاذ تدابیر و انجام اقداماتی برای بهبود اوضاع معیشتی در نوار غزه فرا خواند.

رئیس جمهور مصر در گفتگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بهبود روابط اقتصادی بین تل آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز خواستار شد.

عبدالفتاح السیسی در ادامه بر اهمیت احیای روند به اصطلاح صلح تأکید و خاطرنشان کرد که این مسأله به چرخه خشونت و تشدید مکرر آن پایان می‌دهد و درها را به روی فرصت‌ها و تلاش‌ها برای حل و فصل مساله فلسطین باز می‌کند.

گفتنی است، طی ۳ روز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۴۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۶۰ نفر دیگر مجروح شدند.

در پاسخ به این حمله جنایتکارانه، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

این اقدام صهیونیست‌ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شد و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت‌های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

سرانجام توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا