شهرستان ها

مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت در اردبیل برگزار شد

اردبیل- مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا در عمل به تعالیم قرآنی با مشارکت نهادهای فرهنگی و قرآنی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن ابراهیمی صبح سه شنبه در جمع طلاب و روحانیون در سخنانی صبر و شکیبایی در برابر مشکلات را درس بزرگ مکتب عاشورا برای بشریت دانست و اظهار کرد: سیدالشهداء الگوی صبر و شکیبایی در برابر مصیبت‌ها، مشکلات زندگی، زخم شمشیر، داغ عزیزان و شهادت فرزندان است.

وی تسلیم اوامر الهی بودن را از ویژگی‌های بارز حضرت امام حسین (ع) برشمرد و افزود: از برجسته‌ترین جنبه‌های شخصیت سیدالشهداء، محبت پروردگار و دلدادگی او به خداوند و امر و رضای اوست و این تسلیم اوامر الهی بودن که نسبت به حادثه عاشورا و آمادگی برای شهادت طلبی و پذیرش تبعات و پیامدهای آن و راضی شدن به یتیمی فرزندان و اسارت اهل بیت پیشقدم شد و بر امر الهی تسلیم شد.

مدرس حوزه‌های علمیه اردبیل بر ضرورت الگوگیری از زندگانی حضرت امام حسین (ع) تاکید کرد و افزود: مسلمانان باید هم از معنویت و توجه به خدا و نیایش‌های شبانه امام حسین علیه السلام باید درس بیاموزند و هم از توجه به علم و ادب و دانش و تربیت فرزندان، هم حُسن خُلق و کرامت رفتاری و مستضعف گرایی، هم از ایثار و سخاوت و بذل و بخشش وی، و هم از رأفت و مهربانی و عواطف والای انسانی نسبت به همنوعان تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطر نشان کرد: برای الگوگیری از اسوه‌های حسنه، باید به جهات اسوه بودن آنان توجه داشت و امام حسین (ع) هم یکی از این اسوه هاست که خود نیز فرموده است: «لکم فیّ اسوة» و ما باید در الگوگیری و تبیین الگیو صحیح در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم قاریان و حافظان قرآن به قرائت قرآن پرداخته و در ادامه ختم قرآن نثار روح شهدای کربلا انجام و در پایان مداحی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش انجام شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا