بین الملل

رژیم صهیونیستی: درصورت لزوم عملیات دیگری انجام می‌دهیم

نخست‌وزیر و وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شدند که این رژیم با تجاوز اخیر به نوار غزه به تمامی اهداف خود دست یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، یائیر لاپید، نخست‌وزیر دولت رژیم صهیونیستی دوشنبه در نشستی در مقر ارتش این رژیم در تل‌آویو مدعی شد: عملیات نظامی اخیر در غزه ابتکارعمل و بازدارندگی اسرائیل را بازگرداند و اسرائیل با انجام آن به تمام اهداف خود دست یافت.
وی از مصر به دلیل میانجیگری برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه تشکر و قدردانی کرد.
لاپید همچنین با اشاره به پرونده اسرای صهیونیست دربند گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، گفت که این رژیم به تلاش برای آزادی این اسرا ادامه خواهد داد.
بنی گانتس، وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی نیز در جریان این نشست مدعی شد: “ما درصدد حفاظت از شهروندان‌مان هستیم و در صورت لزوم عملیات دیگری را انجام خواهیم داد.”
گانتس افزود: ما برای “حفاظت از شهروندان اسرائیل حملات پیشگیرانه‌ای را در تمامی جبهه‌ها انجام خواهیم داد.”
گانتس در ادامه با چشم پوشی از اقدامات تحریک آمیز این رژیم و تجاوزات روزانه نظامیان اشغالگر آن به فلسطینی‌های بی‌گناه، جنبش حماس را مسئول وضعیت فعلی در نوار غزه خواند.
در همین حال، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: ما طرح های بیشتر و عملیات‌های مختلفی در غزه و جبهه های دیگر داریم.
ارتش رژیم صهیونیستی جمعه تجاوزات جدیدی به نوار غزه را آغاز کرد که در نهایت و با میانجیگری مصر آتش بس روز یکشنبه در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی اجرایی شد، اما تل آویو  و جنبش جهاد اسلامی تأکید کردند که در صورت نقض آن از سوی طرف مقابل، حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانند.
طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز عملیات رژیم صهیونیستی تا شامگاه یکشنبه، ۴۴ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک شهید و ۳۶۰ تن زخمی شدند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا