ورزش

نقل و انتقالات گل گهر؛ پر تمدید و کم صدا!

با وجود تصورات قبلی گل گهر سیرجان در فصل نقل و انتقالات بیشتر از جذب بازیکنان جدید روی تمدید قرارداد بازیکنان قبلی متمرکز بود.


به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال گل گهر سیرجان در فصل بیست و یکم لیگ برتر با مشکل کسر ۷ امتیاز به دلیل استفاده از مهاجم گابنی روبرو شد و عملا از کورس قهرمانی خارج شد. در همین رابطه انتظار می رفت سیرجانی ها برای فصل بیست و دوم لیگ برتر به دنبال بمب های نقل و انتقالاتی باشند اما بیشتر تمرکز این تیم روی تمدید قرارداد بازیکنان فصل گذشته بود. با این شرایط بعید نیست که سیرجانی ها در قامت تیمی متوسط در لیگ برتر حاضر باشند. به این بهانه نقل و انتقالات گل گهر را مرور می کنیم:

محمد خدابنده لو:

این بازیکن که فصل گذشته در ذوب آهن به میدان می رفت مورد توجه پرسپولیس قرار داشت اما مذاکراتش به بن رسید و سیرجانی ها از این فرصت برای جذب بازیکن جوان استفاده کردند‌. 

وسلی گومز دوس سانتوس:

 هافبک 30 ساله‌ی برزیلی بیشتر دوران بازی خودش را در سری A لیگ برزیل بازی کرده، در دو مقطع هم در باشگاه ویسل کوبه ژاپن سابقه بازی دارد و آخرین بار عضو باشگاه سیارا برزیل در سری A بوده و به عنوان بازیکن آزاد راهی گل‌گهر سیرجان شد.

پست اصلی این بازیکن چپ‌‌پا ، هافبک تهاجمی و وینگر است و سومین سهمیه خرید خارجی گل‌گهر، پس از کی‌روش استنلی و اریک بایناما محسوب می‌شود. 

این بازیکن که توانایی بازی در کناره‌ها را هم دارد. باید دید او می تواند جای خالی سعید صادقی را برای گل گهر پُر کند.

 

امین قاسمی نژاد:

وی در نیم فصل لیگ بیست و یکم به صورت قرضی راهی گل گهر شد. بعد از پایان فصل در تمرینات استقلال حاضر شد و بعد از آنکه آبی پوشان او را در لیست مازاد قرار دادند این بار قرارداد دائمی با گل گهر امضا کرد.

امیر شهیم:

مهاجم ۱۸ ساله ماشین‌سازی تبریز که در فصل گذشته لیگ یک با زدن ۱۲ گل جزو گل‌زنان برتر این رقابت‌ها قرار گرفت، به گل‌گهر پیوست. هر چند این بازیکن هم مورد توجه پرسپولیس قرار داشت اما به دلیل مسئله دریافت رضایت نامه، روند مذاکرات این مهاجم با سرخپوشان به بن بست رسید، سیرجانی ها از این فرصت برای جذب مهاجم جوان بهره گرفتند.

 

مهران درخشان مهر:

 

با توجه به جدایی میلاد زکی پور، گل گهر در پست مدافع چپ فقط شایان مصلح را در اختیار داشت.‌ با این اوصاف آنها مهران درخشان مهر را که پیش از این در فولاد فرصت بازی چندانی نداشت به خدمت گرفتند.‌ درخشان مهر در گذشته سابقه همکاری با قلعه نویی را داشته است. هر چند اخباری درباره جذب محمد نادری هم مطرح بود اما تا این لحظه خبری از این انتقال نیست.

بازیکنان خروجی:

سعید صادقی، محمدرضا خانزاده، فرشید باقری، میلاد زکی پور و سیداحمد موسوی بازیکنانی هستند که از جمع فیروزه ای پوشان کویر سیرجان خارج شدند.

سعید صادقی یکی از مهمترین بازیکنان جدا شده گل گهر است. او ترجیح داد برای رسیدن به تیم ملی در تیم پرطرفدارتری به میدان برود. 

 محمد رضا خانزاده هم با ناراحتی از گل گهر جدا شد و ظاهرا او و قلعه نویی با یکدیگر اختلاف سلیقه داشتند.

احمد موسوی هم یکی از محدود بازیکنان فصل گذشته بود که قلعه نویی تمایلی برای تمدید قرارداد با وی نداشت.

فرشید باقری هم در مسیر مس رفسنجان قرار گرفت و فصل بیست و دوم در این تیم به میدان خواهد رفت.

میلاد زکی پور بعد از پایان فصل تمایل داشت به تیم دیگری برود و با پرسپولیس هم مذاکرات جدی داشت اما در نهایت به سپاهان پیوست.

ایمان سلیمی بعد از مصدومیتی که داشت و فصل را از دست داد در جمع شاگردان قلعه نویی تمرین می کرد اما در نهایت به مس رفسنجان پیوست.

نکات:

اریک باگناما بعد از حواشی فصل گذشته و بازی در استقلال تاجیکستان دوباره به جمع شاگردان قلعه نویی بازگشت.‌ او این بار بازیکن مجاز قلمداد می شود.

با وجود اینکه نام محمد نادری برای انتقال به جمع سیرجانی ها مطرح بود اما در آستانه آغاز لیگ بیست و دوم خبری از توافق با این بازیکن نیست، تا عملا این انتقال کمرنگ شود.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا