شهرستان ها

کیفیت قابل قبول هوای اصفهان

اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۸۷ برای دوازدهمین روز پیاپی در مردادماه همچنان در وضعیت قابل قبول (سالم) است.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام سامانه برخط کنترل کیفیت هوا سازمان محیط‌زیست، هوای کلانشهر اصفهان هم اکنون در ایستگاه پایش خیابان‌های احمدآباد با شاخص ۱۰۵، استانداری با شاخص ۱۰۱، انقلاب با شاخص ۱۰۶، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۰۳ و فیض با شاخص ۱۰۲ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه خیابان باهنر با میانگین ۸۹، پروین با ۸۵، جِی با ۷۹، رودکی با ۹۱، رهنان با ۷۳، فرشادی با ۷۶، کاوه با شاخص ۸۰، میرزا طاهر با ۵۷ و ورزشگاه میثاق با ۷۴ در وضعیت زرد و قابل قبول ثبت شد.

امروز ایستگاه پایش هوای منطقه صنعتی سگزی با شاخص ۷۷ و شاهین شهر با میانگین ۵۷ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد و ایستگاه‌های پایش هوای مبارکه، منطقه صنعتی دولت آباد، کاشان، خمینی شهر، زرین شهر و نجف آباد دائم قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا