ورزش

سعیدی: کرونای تیم فوتبال امید بهانه‌تراشی نبود

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ما موضوع کرونای تیم فوتبال امید را به ستاد برگزاری بازی ها اعلام کردیم و این موضوع بهانه‌تراشی نبود.


به گزارش ایلنا، کیکاووس سعیدی در پاسخ به این سوال که برخی از اعضایی که فدراسیون ندارند همراه کاروان در بازیهای کشورهای اسلامی، حضور داشته‌اند، اظهارداشت: تعداد کاروان ما 475 نفر است که 300 نفر ورزشکار و بقیه کادر فنی فدراسیون ها از جمله کادر فنی، مربیان، ماساژور، کادر پزشکی و … هستند. معمولا در بازی ها در قالب کادر سرپرستی تعدادی از اعضای هیات اجرایی شرکت می کنند که این موضوع در همه ادوار بوده است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک افزود: هیات اجرایی طبق اساسنامه وظیفه هدایت و راهبری فعالیت های کمیته ملی المپیک را برعهده دارد، یعنی هم نقش نظارتی و هم نقش تصمیم سازی. این دوستان از منظر نقش نظارتی در بازیها حضور پیدا می کنند تا کمک فکری بدهند. بعضی از اعضا هم به سفر نرفته اند مانند نایب رئیس بانوان. برخی هم رئیس فدراسیون هستند و برخی هم مسئولیتی در فدراسیون خود ندارند اما عضو هیات اجرایی هستند. این سفر برای مدت کوتاهی است و همزمان نیست.

سعیدی در مورد قبلا گفته شده بود به خاطر مسائل مالی در برخی از رویدادها نمی توان ورزشکاران را اعزام کرد اما حالا برای بازهای اسلامی چند عضو هیات اجرایی همراه کاروان رفته اند، خاطرنشان کرد: قالب کاروان نزدیک به 500 نفر است که حضور 3-4 نفر از اعضای اصلی هیات اجرایی تاثیر چندانی شاید نداشته باشد. این کاروان با شرایط خوبی حضور پیدا کرده هر چند اوایل به خاطر شرایط میزبانی مشکلاتی وجود داشت.

وی در خصوص خرید پنکه و راه اندازی آن در محل اقامت ورزشکاران، گفت: محل اقامتی که میزبان در نظر گرفته دانشگاهی است که سیستم سرمایشی را خاموش کرده بودند. این موضوع برای کشورهای دیگر هم بود که 120 پنکه خریداری شده و در اختیار سرپرستان تیم ها قرار گرفت.

سعیدی همچنین در خصوص اتفاقات رخ داده برای تیم فوتبال امید و انصراف این تیم از بازیهای کشورهای اسلامی، تصریح کرد: ما حمایت حداکثری را از فوتبال و تیم امید انجام دادیم. آنچه تعهد داشتیم انجام شد. مهدوی کیا گفته بود باشگاه ها همکاری نمی کنند و شرایط برای آمادگی حداکثری فراهم نیست. سیاست ما این نیست در امور داخلی فدراسیون ها و مسائل فنی دخالت کنیم، وظیفه ما حمایت است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال امید زیرمجموعه شما نیست، خاطرنشان کرد: خیر زیرمجموعه فدراسیون است. کادر فنی را فدراسیون فوتبال تعیین می کند، ارتقا و بحث فنی را فدراسیون فراهم می کند که این موضوع برای همه فدراسیون هاست نه فقط فوتبال. وظیفه ما هم پشتیبانی است تا بتوانیم شرایط اعزام را فراهم کنیم. ما هیچ دخالتی در امور فدراسیون ها نداریم. 2 مرحله حدود یک میلیارد به تیم امید کمک کردیم، هزینه های اعزام نیز بر عهده کمیته بود.

سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عدم حمایت باشگاه ها از تیم امید اتفاق خوبی نیست، یادآور شد: امیدواریم در آینده شاهد این نابسامانی ها نباشیم چون دوستان زحمت خود را می کشند. هیچ گونه ناهماهنگی هم بین فدراسیون و کمیته ملی المپیک نبود.

وی در مورد اینکه کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود انصراف تیم امید به خاطر کرونا بوده اما مهدوی کیا گفته به خاطر عدم همکاری باشگاه ها تیم اعزام نشده، اظهارداشت: به خاطر اوج گرفتن کرونا طبیعی است که ورزشکاران با این موضوع درگیر شدند. اینها بهانه تراشی نبود و این موضوع را رسما به ستاد برگزاری بازیها اعلام کردیم. کمیته ملی المپیک با ستاد برگزاری بازیها در حال مکاتبه است و ما هنوز جریمه ای پرداخت نکرده ایم اما دلایل خود را مطرح کردیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا