بین الملل

آرامش در غزه

به دنبال برقراری آتش‌بس در نوار غزه پس از سه روز درگیری میان مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی که با میانجیگری مصر و تلاش‌های قطر انجام شد، این باریکه از روز دوشنبه تا کنون شاهد آرامش بوده است.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره گزارش داد که پس از اجرایی شدن توافق آتش بس از ساعت ۲۳:۳۰ یکشنبه که ماحصل تماس‌های فشرده مصر و قطر بود، آرامش همچنان بر اوضاع در غزه حاکم است.
طبق این گزارش، موسسات دولتی، خصوصی، آموزشی و مغازه‌ها از صبح روز دوشنبه در غزه بار دیگر فعالیت خود را ازسرگرفته‌اند و ارتش اسرائیل نیز تمامی دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های اضطراری اعمال شده برای ساکنان منطقه غلاف غزه (شهرک‌های صهیونیست نشین در طول مرز نوار غزه و اراضی اشغالی) را لغو کرده است.
دولت اسرائیل اعلام کرد که از ساعت ۹ صبح دوشنبه به وقت محلی گذرگاه‌های میان اراضی اشغالی و نوار غزه برای عبور موارد انسانی باز شده‌اند.
طبق این گزارش، تانکرهای حامل سوخت نیز درحال سوخت رسانی به نیروگاه برق غزه از طریق گذرگاه “کرم ابو سالم” هستند تا این نیروگاه تولید برق را بار دیگر ازسر بگیرد.
نیروگاه برق غزه از شنبه به دلیل اتمام سوخت تعطیل شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی جمعه تجاوزات جدیدی به نوار غزه را آغاز کرد که در نهایت و با میانجیگری مصر آتش بس روز یکشنبه در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی اجرایی شد، اما تل‌آویو و جنبش جهاد اسلامی تأکید کردند که در صورت نقض آن از سوی طرف مقابل، حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانند.
طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز عملیات رژیم صهیونیستی تا شامگاه یکشنبه، ۴۴ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک شهید و ۳۶۰ تن زخمی شدند.
این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها واکنش‌ها و محکومیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را به همراه داشت.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا