سلامت

انواع روش های صاف کردن مو

آیا استفاده از مواد شیمیایی برای موهای شما مضر است؟

صاف کردن موها با مواد شیمیایی می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد و همه ما می‌دانیم که با موهای صاف احساس خوشحالی و اعتمادبه‌نفس در ما زنده می‌شود. اما به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید موهای خود را صاف کنید، مراقب باشید.

حرارت بالا و موادشیمیایی قوی به کار رفته در این روش، موهای شما را خشک و شکننده می‌کند. شکستگی مو پس از صاف کردن دائمی مو شایع است. یکی از عوارض جانبی این آسیب این است که حالت دادن به موهای شما سخت‌تر می‌شود و خشک شدن مو بیشتر طول بکشد.

علاوه بر آن، انجام این روش عوارض جانبی مانند تحریک پوست سر، سوزش یا خارش چشم، آبریزش بینی یا سوزش گلو دارد. برخی از زنان نیز از سرفه یا گرفتگی قفسه سینه در طول این عمل شکایت کرده‌اند.

فرمالدئید، یک سرطان زا شناخته شده است که در اکثر محلول‌های صاف کننده وجود دارد. مطالعه‌ای در سال 2021 روی درمان‌های صاف کردن مو انجام داده شد و نشان داد که سطوح فرمالدئید این مواد بسیار بالاست و برای سلامت مصرف‌کنندگان خطرناک است.

بنابراین بهتر است به دنبال گزینه‌های دیگر باشید. اگر باردار یا در تلاش برای باردار شدن هستید، نباید هیچ یک از این درمان‌های صاف کننده دائمی را انجام دهید.

صاف کردن مو در خانه

اکثر خانم‌ها تلاش می‌کنند که هر روز به بهترین شکل ظاهر شود. آنها دوست دارند که هنگام رفتن به محل کار، آرایش مناسبی داشته باشند یا اگر قرار دوستانه‌ای دارند، بوی خوبی دهد. همچنین، آنها می‌خواهد موهایش حداقل در برخی مواقع، بدون وز باشد.

شما همیشه می‌توانید موهای زیبا و صافی داشته باشید. فقط باید انواع روش های صاف کردن مو را بدانید. چرا موهای خود را با گرما و ابزارهای حالت‌دهنده از بین ببرید در حالی که می‌توانید آنها را درخانه با ماسک مو و انواع موس مو صاف کنید؟

موهای صاف همیشه مد خواهند بود. موهای وز در اکثر مواقع غیرقابل کنترل هستند. با این حال، حالت دادن بیش از حد به موهای خود یا انتخاب صاف کردن دائمی ممکن است به موهای شما آسیب برساند.

بسیاری از ما که موهای موج دار یا مجعد داریم مدام به این فکر می‌کنیم که چگونه موهای صاف و براقی داشته باشیم. موهای صاف را می‌توان به انواع مدل موها مختلف تبدیل کرد. پس چرا ما آن را نخواهیم؟ شما می‌توانید در خانه با رعایت چند مورد، با موهای وز خود خداحافظی کنید و به موهای صاف‌تر و سالم‌تر خوش‌آمد بگویید.

صاف کردن مو با اتو مو

استفاده از ابزارهای حرارتی برای صاف کردن موها ممکن است ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای داشتن موهایی براق باشد. اما این روش دائمی نیست و باید به طور منظم انجام شود که موها صاف به نظر برسید. گرچه صاف کردن مو در خانه سریع است و نسبت به درمان‌های شیمیایی خطر کمتری دارد، صاف کردن مکرر مو بسیار مضر است.

اتوهای صاف‌کننده، رایج‌ترین صاف کننده‌های موقت مو هستند. آنها با شکستن پیوندهای هیدروژنی در موهای شما با گرما کار می‌کنند و سپس آنها را در بافت صاف‌تر اصلاح می‌کنند. آنها به راحتی توسط آب یا رطوبت معکوس می‌شوند و فقط می‌توانند در شرایط غیرمرطوب تا چند ساعت دوام بیاورند.

در حالی که اتو موها برای سلامت مو مفید نیستند، اما راه درستی برای انجام آن وجود دارد. می‌توانید از اسپری‌های محافظ حرارت برای به حداقل رساندن آسیب به کوتیکول استفاده کنید و برای حفظ بافت صاف موهای صاف شده، آنها را سنجاق نکنید.

استفاده از سشوار

یکی دیگر از روش‌های موقت صاف کردن مو، سشوار کشیدن است. این روش ممکن است همان موهای صافی را که با اتوی داغ خواهید داشت، به شما ندهد، اما به موهای شما حجم می‌دهد و براق می‌کند. خوبی این روش این است که موهای شما را مستقیما گرم نمی‌کند، بنابراین مستعد خشکی یا شکستگی نخواهد بود.

سشوار از عملکردی مشابه، به عنوان صاف‌کننده برای اتو کردن موهای شما استفاده می‌کند. پیوندهای هیدروژنی موجود در موهای شما، با شستن موهایتان شکسته می‌شوند. خشک کردن مستقیم آنها با سشوار باعث تغییر شکل رشته‌های شما و صاف به نظر رسیدن آنها می‌شود.

اگر هنگام سشوار کشیدن موهای خود را با محصولات و سرم‌های محافظ حرارت آماده کنید، ظاهری ابریشمی و براق خواهند داشت. علاوه بر آن، یک برس موی گرد نسبت به برس معمولی به شما در کنترل موها در حین سشوار کشیدن کمک بیشتری می‌کند.

استفاده از انواع ماسک و موس مو همراه با صاف‌کننده‌های حرارتی باعث می‌شود که موهای شما براق‌تر به نظر برسد و زیبایی بیشتری به آنها می‌بخشد.

انواع روش های صاف کردن مو

روش های طبیعی صاف کردن مو

اگر از اینکه موهای خود را در معرض موادشیمیایی و صاف‌کننده قرار دهید متنفرید، روش‌های طبیعی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. این روش‌ها به جای اینکه به موهای شما آسیب برسانند، باعث تقویت موهای شما می‌شوند. علاوه بر آن، استفاده از شامپوهای صاف‌کننده مو بسیار موثر است.

اگر دوست دارید این روش ساده را امتحان کنید، ابتدا موهای خود را با شامپو گلیس بشویید؛ قسمت‌های مرطوب مو را صاف شانه کنید و دور سر خود بپیچید. سپس آن را با روسری ابریشمی بپوشانید و به رختخواب بروید. این کار باعث می‌شود صبح موهای صافی داشته باشید.

در میان انواع روش های صاف کردن مو ، ماسک موی بیول محبوب‌ترین گزینه است. این محصول ویتامین‌های اساسی و پروتئین‌های کراتین را به مو می‌رساند و باعث تقویت موهای شما می‌شود. استفاده از ماسک مو به صاف شدن موهای شما کمک می‌کند، موهای شما را محکم کرده و به تارهای شما ضخامت می‌بخشد.

منبع سلامت نیوز

آگهی
دکمه بازگشت به بالا