سیاسی

جراحی اقتصادی در حوزه سلامت جلوی میلیاردها دلار فساد مالی را می‌گیرد

ایسنا/لرستان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: جراحی اقتصادی در حوزه سلامت جلوی میلیاردها دلار فساد مالی را می‌گیرد.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ابتدا موافق جراحی اقتصادی در حوزه سلامت نبودیم که به این زودی انجام شود.
وی ادامه داد: باید زیرساخت‌ها برای انجام کار فراهم می‌شد چون بسیاری از مردم تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند و با مشکلاتی مواجه شدند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در تامین دارو و پرداختی‌ها سازمان برنامه و بودجه باید تامین اعتبار کند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در بحث تامین مواد اولیه، ملزومات پزشکی و هزینه‌های افراد باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، عنوان کرد: اعتبار لازم برای تامین مواد اولیه دارو نداریم و ملزومات پزشکی نیز چندین برابر شده است و حقوق و دستمزد و هزینه‌های تولید دارو و تجهیزات باید در نظر گرفته شود و دولت به صورت ارزی یا ریالی آنها را پرداخت کند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جراحی اقتصادی در حوزه سلامت کاری بسیار سنگین است چراکه جلوی میلیاردها دلار فساد مالی گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت کار بسیار بزرگی را شروع کرده و مردم و دستگاه‌های نظارتی با کمک حال دولت باشند تا با افراد خاطی در این حوزه برخورد شود.
ابراهیمی با بیان اینکه قطعا با جراحی اقتصادی قیمت دارو افزایش می‌یابد و چنانچه گران نشود باید قیمت تمام شده محاسبه و مابه‌التفاوت را دولت به تولیدکنندگان پرداخت کند، افرود: با دستور نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد.
وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون بهداشت جلسات متعددی برگزار شد و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان مجلس برای تامین کالای اساسی و دارو در نظر گرفته است که باید سازمان برنامه و بودجه  در این راستا همکاری لازم را داشته باشد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا