بین الملل

رسانه‌های عبری: پیروزی «جهاد» یک هشدار بود، با حماس و حزب‌الله چه خواهیم کرد؟


رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره پیروزی جنبش جهاد اسلامی در نبرد اخیر با تل‌آویو هشدار داده و گفتند تصور کنید اگر با حماس و حزب‌الله درگیر شویم، چه خواهد شد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که دستاورد جنبش جهاد اسلامی به عنوان یک هشدار آگاهی‌دهنده را نمی‌توان نادیده گرفت و اشاره می‌کنند که جنبش‌های حماس و حزب‌الله لبنان دارای قابلیت‌هایی هستند که صدها برابر از توانمندی‌های جهاد بیشتر است.

طبق گزارش پایگاه خبری «المیادین»، رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه «سناریوی نگران‌کننده در رویارویی چندجبهه‌ای است»، گفته‌اند که «حماس صدها برابر و حزب‌الله هزار برابر توانایی‌های بیشتری [نسبت به جنبش جهاد اسلامی] دارند».

 سرتیپ «نیتسان نوریال» معاون سابق فرمانده لشکر غزه، در مصاحبه با رادیو اسرائیل «104.5FM» هشدار داد  و گفت «حماس صدها بار و حزب الله هزاران بار توانمندی‌های بیشتری دارند».

نوریال در ادامه اذعان کرد: «تصور کنید در یک رویارویی همه جانبه که چند جبهه با هم باز می‌شود چه اتفاقی خواهد افتاد. این زنگ خطری برای هر کسی است که معتقد است شکاف‌های حفاظت از جبهه داخلی خود به خود برطرف می‌شود».

وی اشاره کرد: «گنبد آهنین توانمندی‌های محدودی دارد و در درگیری چندجانبه شکی نیست که صحنه‌های سقوط موشک‌ها کاملاً متفاوت خواهد بود و باید برای آن آماده شوید».

«آوی بنیاهو» سخنگوی سابق نیروهای اشغالگر صهیونیستی، به شبکه ۱۲ اسرائیلی گفت «دفعه بعد، قدم زدن در پارک نخواهد بود و وضعیت با شلیک موشک‌های دقیق به تل‌آویو دشوار خواهد بود، چه با حماس و قطعاً با حزب الله؛ و این منجر به کشته و زخمی شدن [صهیونیست‌ها] برای مدت طولانی خواهد شد».

پیش از این نیز روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در سرمقاله امروز (دوشنبه) خود نوشته بود: «این عملیات نظامی، ابعاد دیگری از شکست کامل سیاست اسرائیل در قبال غزه را نشان داد؛ زیرا دورهای خشونت‌آمیز درگیری‌ها بیشتر تکرار شد و روال زندگی شهرک‌نشینان را بارها و بارها بر هم زد».

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا