شهرستان ها

مراجعه ۳۰۰ اهداکننده خون طی روز تاسوعا در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از مراجعه ۳۰۰ اهداکننده خون طی روز تاسوعا در کرمانشاه خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتقال خون استان کرمانشاه با برنامه پویش نذر خون و ایثار حسینی اهدای خون آگاهانه از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر پذیرای اهداکنندگان خون است.

وی افزود: در حال حاضر ذخایر خونی استان کرمانشاه به حدود هفت روز رسیده و نیاز است که این ذخایر به حداقل ۱۰ روز برسد و بر این اساس به همه گروه‌های خونی نیاز وجود دارد و انتقال خون از همه افراد با همه گروه‌های خونی دعوت می‌کند تا برای اهدای خون در پویش نذر خون شرکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کمبود گروه‌های خونی منفی، تصریح کرد: میزان ذخایر گروه‌های خونی منفی همیشه دچار کمبود بوده و از این میان بیشترین نیاز به گروه خونی او منفی است.

میرزاده با اشاره به استقبال اهداکنندگان خون در روز تاسوعا، خاطرنشان کرد: در روز تاسوعا اهدای خون کرمانشاه شاهد بیش از ۳۰۰ اهدا کننده خون بوده که بیش از ۲۶۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی تهیه شد.

میرزاده بیان کرد: آمار اهداکنندگان خون در روز تاسوعای سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته و جا دارد با قدردانی از اهداکنندگان از همشهریان دعوت شود تا پایان ماه صفر در نذر خون شرکت کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا