دانش و فناوری

بایدوی چین در فناوری تولید خودروهای خودران از تسلا پیشی گرفت


شرکت جیدو آئوتو زیرمجموعه شرکت بایدوی چین که در زمینه تولید خودروهای خودران فعال است، می‌گوید در زمینه استفاده از فناوری خودران یک نسل از شرکت تسلای آمریکا جلوتر است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، رابین لی مدیرعامل شرکت بایدو گفت: درکی که ما از خودروهای هوشمند داریم، نشان می دهد تولید خودروهای برقی به معنای حضور در مرحله نیمه نهایی است، ولی تولید خودروهای هوشمند و خودران به معنای حضور در مرحله نهایی است.

شرکت جیدو قصد دارد تا سال 2028 هشتصدهزار خودروی رباتیک خودران را روانه بازار کند. این شرکت تولید انبوه دومین مدل خودروهای خودران خود را از سال 2024 آغاز می‌کند. اولین خودروهای خودران این شرکت که فاقد هرگونه دستگیره در است و به طور کامل با شناسایی صدای مالک خودرو کار می‌کند در ماه ژوئن عرضه شد و قرار است تولید انبوه آن در سال 2023 آغاز شود.

شرکت بایدو یک نرم افزار اختصاصی خودران را برای خودروهای جیدو تولید کرده است. این خودروها دارای 12 دوربین و 2 رادار برای شناسایی موانع هستند. این رادارها از نور لیزر به جای امواج رادیویی برای مانع یابی استفاده می‌کنند. در چین شرکت های دیگری مانند شیوآمی و دیدی گلوبال هم به دنبال تولید خودروهای خودران هستند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا