ورزش

دربی فوتبال تاجیکستان به میزبانی فولادشهر

احسان پنشنبه میزبان وحدت حنانوف؛

این اولین بار در تاریخ لیگ برتر است که دو تیم با بازیکنان تاجیکستانی در مقابل هم قرار می‌گیرند.

به گزارش “ورزش سه”، فوتبال تاجیکستان در سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است. چند سال پیش بود که تیم نوجوانان و جوانان این کشور توانستند ایران را شکست دهند و چند سال بعد همین نسل موفق شد الهلال را در لیگ قهرمانان شکست بدهد و به استقبال دیدار با پرسپولیس برود؛ ۹۰ دقیقه‌ای هیجان انگیز در شهر دوشنبه که زمینه‌ساز انتقال دو مدافع تاجیک، وحدت حنانوف و منوچهر صفروف، به پرسپولیس شد.

یک سال بعد زمانی که ذوب آهن محمد خدابنده‌لو را از دست داد، این باشگاه با رقمی نازل موفق شد جانشین وی را از تیم نوبهار ازبکستان به خدمت بگیرد. احسان پنشنبه که مورد توجه  استقلال نیز قرار داشت اما در نهایت با یک نیم فصل تاخیر به ذوب آهن پیوست.

در این مدت منوچهر صفروف از پرسپولیس کنار گذاشته شد و به لیگ ازبکستان رفت اما وحدت جای پای خود را محکم کرد و برخلاف دو هم‌پستی خود، رضا اسدی و محمد شریفی، در لیست فروش قرار نگرفت.

حالا نکته جالب اینکه اولین بازی رسمی احسان پنشنبه در فوتبال ایران مقابل پرسپولیس و وحدت حنانوف خواهد بود تا تاجیک‌ها برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر ایران، برابر هم قرار بگیرند.

آنطور که بازیکنان تاجیک نظیر حنانوف و پنشنبه نیز می‌گویند، تیمهای ایرانی به خصوص پرسپولیس و استقلال طرفداران خاص خود را در تاجیکستان دارند اما باتوجه به عدم فروش حق پخش در سایر کشورها، طبیعتاً دسترسی به تماشای زنده مسابقات لیگ برتر کار آسانی نیست. با این حال احتمالا بازی هفته آینده پرسپولیس و ذوب آهن بیشترین تعداد بیننده را از این کشور به خود جلب خواهد کرد.

البته بازیکنان تاجیک همچنان باید تلاش کنند تا کیفیت خود را بالا ببرند و به خصوص در مسئله دوندگی بدون توپ و کارهای دفاعی، پیشرفت کنند تا در فوتبال ایران جا بیفتند.

با این حال به نظر می‌رسد در بازی این هفته حنانوف در ترکیب اصلی قرار نگیرد اما پنشنبه شانس بالایی برای بازی مقابل پرسپولیس دارد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا