شهرستان ها

۶۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی اردبیل بستری هستند

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: براساس آمارهای مرکز بهداشت استان ۶۳ بیمار قطعی کرونایی در مراکز درمانی اردبیل بستری هستند.

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین آمار استان اردبیل از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹، تا روز گذشته، اظهار کرد: براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت ۶۳ بیمار قطعی کرونایی در مراکز درمانی اردبیل بستری هستند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۰ نفر به بیمارستان‌ها و ۲۸ نفر به مراکز بهداشتی به صورت سرپایی مراجعه داشته‌اند، افزود: ۲۰ بیمار کرونایی به علت داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که مشارکت بسیار پایین هموطنان در تزریق واکسن یادآور کرونا می‌تواند در روزهای آینده مشکل‌آفرین باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۶۳ بیمار به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ بستری هستند که از این تعداد ۸ بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و ۴ بیمار پس از بهبودی مرخص شده‌اند و خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، فوتی به دلیل کرونا در استان ثبت نشده است.

محمدیان اردی ادامه داد: چهار ماه پس از فروکش شیوع کرونا در استان اردبیل، با زرد شدن وضعیت شیوع کرونا در شهرستان خلخال و نمین، شیوع موج هفتم کووید .۱۹ در این استان شدت گرفته است که وضعیت کنونی شیوع کرونا در همه شهرستان‌های استان اردبیل به جز خلخال و نمین آبی است.

وی با بیان اینکه پیک هفتم با این نوع از ویروس که قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد، افزود: هموطنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند و در اولین فرصت نسبت به تکمیل دوره واکسیناسیون خود به‌خصوص آن گروه که ۶ ماه از آخرین تزریق‌شان گذشته است، اقدام کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا