اقتصاد

احتمال بالا رفتن مصرف برق در پی افزایش دما/ وزیر نیرو: مردم برای عبور موفق از تابستان همراهی کنند

وزیر نیرو با اشاره به افزایش ۵ درصدی تقاضای مصرف برق نسبت به سال گذشته، گفت: محور برنامه‌های مختلف وزارت نیرو برای عبور موفق از تابستان، بر اساس اقدامات صنعت برق و همکاری و صرفه‌جویی مردم است که ضرورت دارد این همکاری ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «علی‌اکبر محرابیان» امروز سه‌شنبه با اشاره به وضعیت مصرف برق در کشور، اظهار کرد: صنعت برق در ابتدای تحویل دولت سیزدهم با مشکلات فراوانی در حوزه تامین برق مردم و رضایتمندی مواجه بود که در این رابطه یک برنامه ١ اقدامی را با حمایت دولت و مجلس تدوین و با همکاری و مشارکت مردم این برنامه را اجرایی کردیم.

وی افزود: مهم‌ترین محورهای این برنامه افزایش ظرفیت نیروگاهی، بکارگیری و تعمیرات اساسی تمام نیروگاه‌های موجود و مدیریت مصرف بود.

وزیر نیرو ادامه داد: تا امروز دو سوم از مسیر اوج مصرف تابستان را پشت سر گذاشتیم و با کمترین مشکل توانسیم این دوره را سپری کنیم.

محرابیان با بیان اینکه خوشبختانه 4 درصد مردم در مصرف خود صرفه‌جویی کردند، گفت: این 40 درصد پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به شرایط سخت صنعت برق در وضعیت کنونی آب و هوایی کشور، افزود: متوسط دمایی کشور نسبت به سال گذشته یک درجه بیشتر شده و در برخی نقاط مانند استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و حتی شمالغرب کشور 4 الی 5 درجه افزایش دما را شاهد هستیم.

محرابیان ادامه داد: برای هفته آینده هم پیش‌بینی می‌شود که شهرهای شمالی کشور شاهد افزایش دما باشند و در این صورت باعث افزایش مصرف برق خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم تداوم همکاری مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق خاطرنشان کرد: اگر همکاری و صرفه‌جویی مردم مانند روزهای ابتدایی تابستان امسال تداوم داشته باشد، از روزهای باقیمانده تابستان نیز با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد چرا که در حال حاضر نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه بارش‌ها ممکن است به صورت نقطه‌ای باعث کاهش دما شود، افزود: زمانی که رطوبت در کشور بالا می‌رود، باعث افزایش مصرف برق شده و در این شرایط نیاز به صرفه‌جویی بیشتری داریم.

وی با اشاره به وضعیت مصرف برق در تابستان امسال، گفت: اوج مصرف برق کشور در تابستانی که پشت سرگذاشتیم حدود 6٩ هزار و ٢٧٨ مگاوات بود، در حالی که تقاضای مصرف در سال گذشته 6٧ هزار مگاوات بوده است.

وی ادامه داد: تقریبا نسبت به سال گذشته تقاضای مصرف برق 5 درصد افزایش پیدا کرده که نشانگر رشد مصرف در کشور است.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا