بین الملل

درخواست فلسطین از دیوان کیفری بین الملل برای صدور حکم جلب لاپید

وزارت خارجه فلسطین از دیوان کیفری بین المللی خواست حکم جلب نخست وزیر رژیم صهیونیستی را صادر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس، وزیر جنگ و تعدادی از مقامات اسرائیل که به حملات علیه غزه و قتل غیرنظامیان بی گناه فلسطینی افتخار کردند و آمادگی‌شان را برای ادامه ارتکاب چنین جرایمی در هر شرایط و هر مکانی نشان دادند اذعان رسمی به این جنایت‌هاست.
در این بیانیه آمده است: این اظهارات تنها تلاش قانونی برای نقض‌ها و جنایت‌های اسرائیل نیست بلکه اصرار برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر و چراغ سبز برای ارتش اسرائیل و شهرک نشینان و نیروهای تروریستی‌شان برای قتل فلسطینی‌ها بدون دلیل و بدون اینکه خطری برایشان باشند، است. اظهارات لاپید و گانتس حمایت سیاسی و قانونی از جنایتکاران را فراهم می‌کند و دروغ بودن ادعاهای اسرائیل درباره هرگونه تحقیقات درخصوص این جنایت‌ها را فاش می‌کند.
وزارت خارجه فلسطین از دیوان کیفری بین المللی خواست حکم جلب لاپید را صادر کند.
از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از جنگنده‌های پیشرفته اف۳۵ در حمله به غزه استفاده کرده است.
سایت عبری زبان واینت نیز در گزارشی اعلام کرد که تنش و جنگ اخیر به دلیل استفاده نیروهای ارتش از موشک‌های هوشمند و جنگنده‌های اف۳۵ هزینه مالی زیادی داشت.
این سایت اعلام کرد که هزینه این عملیات ۵۰۰ میلیون شکل و این جدا از ده‌ها میلیون شکلی است که برای نیروهای پلیس و گارد مرزی و استفاده از ابزارهای جدید هزینه شده است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا