شهرستان ها

اردبیل وارد حلقه تلاوت ملی قرآن شد

اردبیل- دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان اردبیل در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی و تلاوت کتاب وحی وارد حلقه تلاوت ملی قرآن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مقدم‌کیا بعد از ظهر سه‌شنبه در آئین پیوستن اردبیل به طرح ملی تلاوت قرآن کریم اظهار کرد: این طرح در قالب شباب‌الرضا (ع) جوانان امام رضایی برگزار می‌شود که با پیوستن اردبیل همه نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به علوم قرآنی قادر خواهند بود در کلاس‌های تخصصی قرآن کریم طرح ملی شرکت کنند.

وی با اشاره به تعریف محدوده سنی شرکت‌کنندگان در این طرح تصریح کرد: همه ثبت‌نام‌کنندگان هشت تا ۱۵ سال پسر و ۱۰ تا ۱۵ سال دختر آموزش‌های ویژه را فرا خواهند گرفت.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان جایگاه اردبیل در تلاوت و قرائت قرآن کریم در سال‌های گذشته گفت: استعدادهای قرآنی در بین نوجوانان و جوانان استان اردبیل وجود دارد و طرح ملی تلاوت به دنبال کشف و شکوفایی این استعدادهاست.

مقدم‌کیا منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت قاریان ممتاز در کشور را یادآور شد و افزود: همت مسئولان استان اردبیل برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح بسیار مهم است تا منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت قاریان ممتاز در این استان نیز عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا (ع) امسال نیز به ۲ صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

مقدم‌کیا هدف از اجرای این طرح را کشف و پرورش استعدادهای قرآنی اعلام کرد و ادامه داد: در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش خواهد شد.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برای جذب نوجوانان می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادم‌یاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا