بین الملل

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در نمایندگی ایران در ابوجا

با حضور جمعی از شیعیان نیجریه برگزار شد؛

مراسم سوگواری سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مدت ۴ شب در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت نیجریه (ابوجا)، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر در نیجریه، مراسم سوگواری سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مدت ۴ شب در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت نیجریه (ابوجا)، برگزار شد.

در این چهار شب عاشقان حسینی در مراسم سخنرانی در مورد ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) شرکت کرده و سپس به عزاداری پرداختند.

در شب شام غریبان امام حسین علیه السلام سفیر ایران، دیپلمات‌های کشورمان، تعدادی از دیپلمات‌های کشورهای دیگر مستقر در ابوجا و ده‌ها نفر از شیعیان نیجریه و دیگر محبان اهل بیت (ساکن نیجریه) حضور داشتند.

محمد علی بک، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوجا ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عاشورای حسینی از حضور پرشور عزاداران و علاقمندان به امام حسین (ع) در سفارت کشورمان تشکر نمود. سپس برخی از علمای شیعه نیجریه در اهمیت قیام امام حسین (ع) سخنرانی و در ادامه سوگواران حسینی در رثای شهیدان دشت کربلا عزاداری و سینه زنی کردند.

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در نمایندگی ایران در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a7%d8%a8%d9%88%d8%ac%d8%a7'>ابوجا</a>

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا