شهرستان ها

۳۴ پروژه در حوزه راه‌های استان بوشهر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در هفته دولت امسال ۳۴ پروژه حوزه راه‌های استان بوشهر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت راه‌های استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: در هفته دولت امسال مجموعاً ۳۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ارزش اقتصادی بیش از ۲ هزار ۴۹۷ میلیارد ریال آماده بهره برداری یا کلنگ زنی است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل تعداد ۲۳ پروژه آماده افتتاح در حوزه راهداری و فن آوری با ارزش اقتصادی هزار و ۲۶ میلیارد ریال و تعداد ۱۱ پروژه زیربنایی با ارزش اقتصادی هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال در بخش کلنگ زنی است.

حذف نقاط پر حادثه راه‌ها

اخترشناس تصریح کرد: پروژه‌های آماده افتتاح عمدتاً در بخش زیربنایی و شامل حذف نقاط پر حادثه راه‌ها، توسعه و تعریض راه‌های شریانی و روستایی، اجرای رفوژه میانی ورودی شهرها، اصلاح پیچ‌های خطرناک و تکمیل و ایمن سازی تقاطع‌ها نظیر اصلاح نقطه پر حادثه روبروی روستای راهدار در محور برازجان به دالکی هستند که با بهره برداری از آنها ایمنی نقطه‌ای و یا طولی محور افزایش می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت نیز در بخش ابنیه فنی راه‌ها نظیر تبدیل آب‌نما به پل و یا احداث پل جدید و افزایش دهانه پل‌های قدیم هست که سهولت تردد مردم در محورهای ارتباطی و بستر لازم را برای عبور روان آب‌ها و سیلاب در فصول بارندگی فراهم می‌آورند.

وی گفت: یک پروژه شاخص فن آورانه جاده‌ای نیز با نصب ۱۶ سامانه هوشمند جدید ثبت تخلف سرعت در محور شریانی بوشهر- برازجان – دالکی و همچنین تعدادی قابل توجهی پروژه در حوزه روشنی طولی و نقطه‌ای راه‌ها و تقاطع آماده افتتاح و بهره برداری است.

احداث پل جدید درودگاه

اخترشناس اضافه کرد: در بخش کلنگ زنی نیز چند پروژه شاخص از جمله احداث پل جدید درودگاه و بهسازی، تعریض راه روستایی باغان – سرچشمه و اجرای بلوار و رفوژه میانی ورودی شهر آب‌پخش و ادامه بلوار کنونی این شهر تا پل کلل در شهرستان دشتستان و همچنین احداث پل سیدرضا در شهرستان گناوه و چندین پروژه دیگر آماده عملیات اجرایی است.

وی از تفاهم نامه همکاری بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استانداری بوشهر در سفر اخیر معاون محترم وزیر راه و شهرسازی به استان به عنوان نقطه عطفی در توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل نام برد.

وی افزود: با نگاه ویژه مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و همچنین استاندار بوشهر اعتبارات خوبی در بخش‌های ملی و استانی برای توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان از جمله پروژه‌های هفته دولت در نظر گرفته شده است که انشالله توسعه بیش از پیش راه‌ها را درپی خواهد داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا