دانش و فناوری

عایقی برای زیر بدنه خودرو با فناوری نانو تولید شد

محققان کشور موفق شدند با فناوری نانو عایقی برای زیربدنه خودرو تولید کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با کمک فناوری نانو استحکام زیر بدنه خودروها افزایش یافت و انواع تنش‌های فیزیکی و شیمیایی به آن آسیب نمی رساند.

سطح زیرین خودروها در معرض انواع تنش‌های فیزیکی و شیمیایی مثل پاشش آب، شن و سنگریزه، گل و لای، ضربه و سایش قرار دارد و در صورت عدم حفاظت به سرعت دچار خوردگی شده و از بین می‌رود. به همین دلیل محافظت از آن تاثیری مثبت در ارتقای استحکام خودروها دارد.

یک شرکت دانش‌بنیان تولیدی و صنعتی با استفاده از نانوفناوری عایقی برای زیربدنه خودرو تولید کرده است که به عنوان عایق صوت، PVC، آمیزه ای است بر پایۀ پلیمر خودرویی که در از خودرو در مقابل حرارت، خوردگی، رطوبت و عوامل محیطی گوناگون محافظت می‌کند. استحکام بالا، رنگ پذیری و چسبندگی عالی به انواع سطوح، عدم ته نشینی، روان شوندگی مطلوب، یکنواختی و عدم شره هم از دیگر خواص این محصول است.

این محصول که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است در بدنه، زیر گل‌گیر، رکاب، سپر عقب و جلو و نیز قاب در خودرو استفاده می شود. با به کارگیری فناوری نانو در این محصول، نه تنها مشکل تامین مواد تا حد قابل توجهی برطرف شده بلکه برخی از ویژگی‌های محصول همچون ماندگاری و سیالیت و استحکام نیز بهبود یافته است.

با کمک این محصول، کیفیت خودروهای داخلی ارتقا و عمر مفید آنها افزایش یافت و بازار واردات این محصول از رونق افتاد. بازاری که پیش از این سهم بالایی را به کشور چین داده بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا