اقتصاد

پیش بینی ضرر 260 میلیارد دلاری اقتصاد آلمان از بحران اوکراین


مطالعات موسسه تحقیقات اشتغال آلمان نشان می‌دهد که این کشور به خاطر بحران اوکراین و افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا سال 2030، 260 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مطالعات موسسه تحقیقات اشتغال آلمان گزارش داد که اقتصاد این کشور تا سال 2030 به خاطر بحران پیش آمده در اوکراین و افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تبعات آن بر بازار اشتغال 260 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

این موسسه گزارش داده در مقایسه با انتظار‌های گذشته برای داشتن یک اروپای آرام و در صلح، اقتصاد آلمان برای سال آینده در سایه درگیری نظامی در اوکراین 1.7 درصد رشد کمتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت خواهد رساند و 240 هزار فرصت شغلی کمتر ایجاد خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود اوضاع اشتغال در آلمان تا سال 2026 به همین شکل بماند.

یکی از بزرگ‌ترین بازندگان در اقتصاد آلمان در شرایط موجود حوزه هتلداری این کشور است که تا پیش از این هم به خاطر بحران کرونا به شدت آسیب دیده بود. حوزه‌های اقتصادی حساس به قیمت انرژی نظیر صنعت شیمایی و تولید فلزات نیز تحت تأثیر اوضاع پیش آمده قرار خواهند گرفت.

موسسه تحقیقات اشتغال آلمان در گزارش خود آورده؛ اگر قیمت سوخت که تا همین حالا 160 درصد افزایش یافته، دو برابر شود، رشد اقتصادی آلمان در سال 2023 در مقایسه با شرایط بدون درگیری نظامی در اوکراین 4 درصد پایین‌تر خواهد بود.

بر اساس این مفروضات 660 هزار فرصت شغلی کمتر نیز تا سال 2026 ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا