شهرستان ها

اردبیل میزبان ۲۰۰ محفل انس با قرآن در عاشورای حسینی بود

اردبیل- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری ۲۰۰ محفل انس با قرآن در عاشورای حسینی در مساجد، موسسات و خانه قرآنی استان اردبیل خبر داد.

حجت الاسلام صابر طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت توجه به تعالیم قرآنی در کنار مراسم عزاداری و گرامیداشت شائر دینی اظهار کرد: در جامعه اسلامی مراسم عزاداری، سوگواری، اعیاد، شهادت ائمه و… به خوبی و با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود، اما به قرآن کمتر توجه و دقت می‌شود.

وی گفت: از همین رو برای تشویق و ترغیب نسل نوجوان و جوان و روی آوردن به قرآن و اهمیت دادن به تعالیم قرآن، محافل انس با قرآن در شب عاشورا در ۲۰۰ مسجد، مؤسسه و خانه قرآنی استان اردبیل با حضور قاریان، حافظان، مفسرین و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: توجه به قرائت قرآن کریم و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه از برنامه‌های محوری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل است که با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان در مناطق مختلف با مشارکت مؤسسات و خانه قرآنی در طول سال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام طهماسبی افزود: پویش بزرگ نذر قرآن و محافل انس با قرآن در جلسات عزاداری به همت قاریان و فعالان قرآنی در محرم امسال اجرا و برنامه‌های مختلف قرآنی در محافل عزاداری انجام شد.

وی افزود: در این محافل قرآنی قاریان برجسته ملی و بین‌المللی استان اردبیل به تلاوت آیات کلام الله وحی پرداخته و برنامه‌های سخنرانی، عزاداری و قرائت زیارت عاشورا نیز انجام و هیئت امنای مساجد اهتمام ویژه برای برپایی این سنت حسنه در عزاداری‌ها داشتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا