جامعه

کارشکنی شورای عالی معماری و شهرسازی در ساخت مسکن

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: متاسفانه از زمان تصویب قانون جهش مسکن تاکنون شورای عالی معماری و شهرسازی اقدامی نکرده و کارشکنی داشته است.

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح تشویقی ساخت مسکن در بافت فرسوده گفت: این طرح در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده و درباره تعداد طبقات، تسهیلات نظام مهندسی و به طور کلی تمامی مواردی که در گذشته منجر به قهقرا رفتن بافت فرسوده شده بود صحبت می‌کند.

وی با اشاره به ساخت طبقه اضافه در بافت فرسوده بیان کرد: در بستر طرح تشویقی بافت فرسوده، ساخت مسکن آسان‌تر می‌شود با توجه به نظرسنجی‌ها متغیرهای تشویقی ۳۰ درصد در ساخت و ساز بافت فرسوده اثرگذار بودند و این در حالیست که طبقه اضافه به تنهایی ۷۰ درصد مشوق اساسی مردم برای بازسازی و بهسازی در بافت فرسوده است.

صارمی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ساخت در بافت فرسوده وام اعطا می‌کند گفت: ۴۵۰ میلیون تومان وام از سوی وزارت راه و شهرسازی به مالکان اختصاص می‌یابد که ۳۰۰ میلیون تومان آن وام کم بهره و ۱۵۰ میلیون باقی مانده ۱۸ ساله و قابل نقل و انتقال است همچنین ۶۰ میلیون نیز به عنوان ودیعه داده می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به عملکرد شورای عالی معماری و شهرسازی برای ساخت و سازها گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی با سیاست‌های ابلاغی و مجلس زاویه دارد و تاکنون اقدامی در راستای قانون جهش مسکن انجام نداده است.

وی ادامه داد: قانون جهش مسکن از مهرماه مصوب شده اما شورای عالی معماری و شهرسازی هنوز حتی یک مصوبه نیز برای گشایش در ساخت و سازها صادر نکرده است و دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی کارشکنی‌هایی را انجام می‌دهد و به طرق مختلف تلاش می‌کند اتفاق خاصی در حوزه مسکن نیفتد و امیدواریم در راستای حل این مشکل تلاش کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا