بین الملل

کره‌شمالی در نامه‌ای به چین سفر پلوسی به تایوان را محکوم کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، حزب حاکم کارگران کره شمالی در نامه‌ای رسمی به حزب کمونیست چین سفر اخیر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را به عنوان “یک اقدام تحریک‌آمیز شرم‌آور” محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای آمده است: حزب حاکم کارگران کره شمالی در این “نامه همبستگی” که روز سه‌شنبه برای کمیته مرکزی حزب کمونیست چین ارسال شد، همچنین سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را “نقض جدی” حاکمیت پکن دانست.
در این گزارش آمده است: کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی در این نامه تاکید کرد که این سفر علنی به تایوان توسط یکی از عالی‌رتبه‌ترین مقامات فعلی آمریکا با وجود اعتراض جدی چین و هشدارهای رسمی و مخالفت جهانی جامعه بین‌الملل، نقض جدی تمامیت ارضی و حاکمیت چین و یک اقدام تحریک‌آمیز سیاسی غیرقابل بخشش با هدف خوار کردن قدرت و اختیارات حزب کمونیست چین و مختل کردن برگزاری موفق بیستمین کنگره این حزب بود.
در ادامه این گزارش آمده است: حزب حاکم کارگران کره شمالی قویا این اقدام تحریک‌آمیز شرم‌آور آمریکا را به عنوان چالشی بزرگ برای آرمان سوسیالیستی چین و مداخله‌ای ظالمانه در امور داخلی یک کشور مستقل محکوم می‌کند.
طبق گزارش یونهاپ، حزب حاکم کارگران کره شمالی سپس حمایت کامل خود را از حزب کمونیست چین و دولت پکن در اقدامات “صحیح و مشروع” خود “به منظور دفع قاطعانه اقدامات خودسرانه آمریکا” ابراز کرده و متعهد شد تا به حمایت از پکن در موضوع تایوان ادامه دهد.
حزب حاکم کارگران کره شمالی همچنین استراتژی هند-اقیانوس آرام واشنگتن را به عنوان “یک برنامه استراتژیک” برای منزوی و سرکوب کردن سوسیالیسم کره شمالی و چین محکوم کرد.
کره شمالی اخیرا بر روابط قوی خود با چین در بحبوحه افزایش دشمنی‌ها میان پکن و واشنگتن تاکید کرده است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا