جامعه

نقاط مشترک نهضت حسینی(ع) با شهدای عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه

رئیس کل دادگستری استان تهران مطرح کرد؛

رئیس کل دادگستری استان تهران «امر به معروف و نهی از منکر»، «بصیرت‌بخشی»، «تشخیص حق از باطل» و «ایستادگی در مقابل ظلم و فساد» را نقاط مشترک قابل توجه و مهم نهضت حسینی و شهدای رسانه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران به‌منظور گرامیداشت روز خبرنگار از خبرگزاری مهر بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بدو ورود در این مجموعه رسانه‌ای ضمن دیدار با محمد شجاعیان مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، تقارن روز عاشورا با روز شهادت شهید محمود صارمی را دارای پیام ویژه‌ای دانست و گفت: شهدای عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه در ماهیت امر، به‌نوعی ادامه‌دهنده نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محسوب می‌شوند؛ چرا که ایشان نیز همانند سید و سالار شهیدان در پی حق‌جویی و حق‌طلبی به مقام والای شهادت نائل آمدند.

وی «امر به معروف و نهی از منکر»، «بصیرت‌بخشی»، «تشخیص حق از باطل» و «ایستادگی در مقابل ظلم و فساد» را نقاط مشترک قابل توجه و مهم نهضت حسینی (ع) و شهدای عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه توصیف کرد و گفت: نقش اساسی و مهم خبرنگار و رسانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبارزه با بدی‌ها، زشتی‌ها انحرافات کج‌روی‌ها است و خبرنگار کسی است که با قلم و بصیرت خود جامعه را از واقعیات آگاه می‌کند.

القاصی فعالیت در حوزه رسانه را دارای سختی‌ها، ظرافت‌ها و در عین حال دارای اهمیت فراوان دانست و گفت: عزیزانی که در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه با بذل جان خویش قدم برداشتند، در حقیقت دنباله‌روی نهضت و قیام امام حسین (ع) هستند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: شهدای عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه و در رأس آنان، شهید صارمی با حق‌جویی و حق‌طلبی خود به‌دنبال جلوگیری از القائات ناروا در افکار عمومی جامعه و ارائه حقیقت بودند تا ماهیت ظلم و فساد بر همگان آشکار شود.

وی در ادامه قدردانی از اصحاب رسانه از سوی مسئولان و جامعه را یک ضرورت دانست و گفت: امثال شهید صارمی در عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه در کشور که در حوزه اقناع وجدان انسان‌ها و افکار عمومی در مسیر تعالی جامعه گام برمی‌دارند، کم نیستند و قدم برداشتن عزیزان در این عرصه مهم و خطیر که منجر به هدایت فکری جامعه و تکامل و ارتقا بینش و بصیرت جامعه می‌شود، بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

القاصی در پایان نقش هدایت‌گری و افزایش بصیرت جامعه را دو وجه اشتراک انبیا و اولیای الهی و اصحاب رسانه توصیف کرد و در عین حال بر ضرورت نقش‌آفرینی ویژه اصحاب رسانه در حوزه جهاد تبیین تاکید کرد.

محمد شجاعیان مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر نیز در این دیدار گفت: در حوزه قضائی و در عرصه رسانه این توقع وجود داشت که یک فضای تخصصی کارشناسی شده شکل گیرد که الحمدالله دستگاه قضائی به این سمت و سو حرکت می‌کند.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر افزود: شوراهای حل اختلاف ویژه رسانه که از دوره قبل شروع شد و در این دوره جدی‌تر پیگیری می‌شود، اتفاق خوبی است که امید است که تقویت شود.

وی تصریح کرد: گروه رسانه‌ای مهر آمادگی مساعدت به هر طریق ممکن به دستگاه قضائی را دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا