دانش و فناوری

گوگل، اپل را برای استفاده از فناوری RCS در آیفون تحت فشار قرار می‌دهد

گوگل در سال گذشته چندین بار از اپل به دلیل عدم استفاده از پروتکل ارتباطی RCS یا Rich Communication Services در گوشی‌های آیفون که باعث بهبود تجربه پیام‌رسانی بین کاربران اندروید و iOS می‌شود، انتقاد کرد. حالا غول موتور جستجوی دنیا، کمپین جدیدی را آغاز کرده تا بار دیگر برای تغییر نظر اپل در مورد RCS تلاش کند.

پست جدید وبلاگ اندروید که تحت عنوان «زمان آن رسیده که اپل ارسال پیامک را اصلاح کند» منتشر شده، کمپین گوگل برای اپل را توضیح می‌دهد. گوگل در این پست توضیح می‌دهد که هدف اصلی از این کمپین، نه تنها حل مشکل «حباب‌های سبز/آبی» است، بلکه قصد دارد سایر چالش‌های رایج در سیستم پیام‌رسانی چند پلتفرمی از جمله رمزگذاری سرتاسری و موارد دیگر را نیز برطرف کند.

تذکر گوگل به اپل

در بخشی از این پست آمده است:

«موضوع فقط در مورد رنگ حباب‌ها نیست. مشکل اصلی ویدیوهای تار، مکالمات گروهی خراب، نشانگرهای تایپ اشتباه، عدم ارسال پیامک از طریق Wi-Fi و موارد دیگری هستند. این مشکلات به این دلیل وجود دارند که اپل هنگام ارسال پیام‌ها بین کاربران آیفون و گوشی‌های اندرویدی، از پذیرش استانداردهای پیامک مدرن خودداری کرده است.»

تمام این مشکلات به دلیل استفاده مداوم آیفون از فناوری SMS و MMS برای مکالمات غیر از iMessage پیش آمده که گوگل از آن به عنوان «فناوری قدیمی مربوط به دهه‌های 90 و 2000» یاد می‌کند.

در بخش دیگری از بیانیه گوگل آمده:

«پیامک باید افراد را به یکدیگر نزدیک کند، نه اینکه آن‌ها را از هم جدا کند. هدف تیم اندروید این است که ارسال پیامک را به تجربه‌ای امن‌تر، مدرن و لذت‌بخش برای تمام کاربران، بدون توجه به گوشی در حال استفاده آن‌ها تبدیل کند. زیرا مهم نیست که آن‌ها چه گوشی دارند و همه‌چیز باید به‌درستی کار کند.»

RCS یا خدمات ارتباطی غنی امکان پیوست فایل‌های با وضوح بالاتر، چت گروهی بهتر، ارسال داده‌ها، نشانگرهای تایپ و رمزگذاری سرتاسری را برای پیامک‌ها فراهم می‌کند. در مقابل، iMessage یکی از محصولات انحصاری اکوسیستم اپل محسوب می‌شود و در گذشته مشخص شده بود که کوپرتینویی‌ها قصد ندارند آن را برای اندروید بسازند. با در نظر گرفتن تمام این موارد، بعید به نظر می‌رسد که کمپین جدید گوگل بتواند اپل را به پذیرش RCS وادار کند.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا