سیاسی

آرامش خوبی در بازار ارز برقرار است

صالح‌آبادی در حاشیه هیئت دولت:

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در بازار ارز آرامش خوبی برقرار است، در چهار ماهه امسال حدود ۸۰ درصد رشد تامین ارز در سامانه نیما داشتیم و مازاد عرضه نسبت به تقاضا در سامانه نیما وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در مورد تخلف برخی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج گفت: در مورد وام ازدواج اعلام کردیم که زمانی که همه مدارک آماده باشد حداکثر ظرف ۱۰ روز باید پرداخت وام صورت گیرد و اگر بانکی این اقدام را انجام نمی‌دهد تخطی کرده است و باید با آنها برخورد شود. مردم موارد تخطی را به سامانه بانک مرکزی اعلام کنند تا حتماً پیگیری شود.

وی در رابطه با مزیت‌های ثبت سفارش واردات با استفاده از رمز ارزها، عنوان کرد: این موضوع اواخر سال گذشته میان بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شد. دارندگان رمز ارزهایی که مجوز قانونی داشتند طبق قانون می‌توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات اعلام کنند. تفاهم درباره نحوه ثبت سفارش و انجام کار انجام شده و در حال اجرایی شدن است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در بازار ارز آرامش خوبی برقرار است، گفت: در چهار ماهه امسال حدود ۸۰ درصد رشد تأمین ارز در سامانه نیما داشتیم و همچنان مازاد عرضه نسبت به تقاضا در سامانه نیما وجود دارد. این بازار عمق بسیار خوبی پیدا کرده و روزانه بیش از ۱۰ میلیون دلار بین صرافی‌ها معامله در حال انجام است.

صالح آبادی در رابطه با لایحه دولت برای منتشر نشدن تسهیلات جاری آن، بیان کرد: آنچه در دولت مطرح شده مطالبات جاری بانک‌ها است. طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ بدهکاران بانکی در طبقه جاری و غیرجاری منتشر می‌شوند و این تلقی ایجاد می‌شد که افرادی که اسامی‌شان منتشر می‌شود در طبقه جاری قرار دارند و به دلیل حل شائبه‌هایی که ایجاد شده بود گفته شده فقط آنهایی که معاملات مشکوک‌الوصول دارند نامشان منتشر شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا