سیاسی

ماجرای آبیاری مزارع با فاضلاب در گرگان/ متخلفان شناسایی شدند

ایسنا/گلستان دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به اینکه سلامت مردم و حفظ منابع آب هر دو برای ما مهم و اولویت دار است، گفت: برای کشاورزانی که با آب فاضلاب مزارع خود را آبیاری می کنند پرونده قضایی تشکیل شده است.

محمود اسپانلو امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری گرگان گزارشاتی را مبنی بر آبیاری برخی از شالیزارها در منطقه ای از گرگان به ما ارائه کردند، اظهار کرد: به سرعت و بلافاصله با تشکیل پرونده برای این موضوع، مساله را با قید فوریت در دستور کار قرار دادیم.
وی با بیان اینکه تعدادی از متخلفان در این حوزه شناسایی شده اند، افزود: نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی هم مکلف شدند بقیه متخلفان در شهرستان گرگان را شناسایی و بلافاصله به دادستانی معرفی کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان ادامه داد: با شکایت مرکز بهداشت استان برای متخلفان به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی در دادسرای گرگان پرونده تشکیل شد. محمود اسپانلو با تاکید بر اینکه مرکز بهداشت استان همچنین مکلف شد محصول شالیزارهای آبیاری شده با فاضلاب را پس از برداشت، آنالیز کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس قطعا در صورتی که برای سلامت مردم ضرر داشته باشد از عرضه آن به بازار جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت سایر شهرهای استان نیز مکلفند کشاورزانی که با فاضلاب، مزارع خود را آبیاری می کنند، شناسایی و به دادسراها معرفی کنند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا