شهرستان ها

تبدیل تهدیدها به فرصت از ویژگی‌های خبرنگار عاشورایی است

قزوین- مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: تبدیل تهدیدها به فرصت از ویژگی‌های خبرنگار عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی معبودی در مراسم تجلیل از خبرنگار استان قزوین که ظهر چهارشنبه در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار شد اظهار کرد: از حرفه‌های مهم و تأثیر گذار در جامعه، حرفه خبرنگاری است چرا که خبرنگار دریچه‌های تازه‌ای به جامعه می‌گشاید و این قشر روشنگران و دیدبانان جامعه هستند تا جامعه دچار مخاطرات در ابعاد مختلف نشود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: اگر خبرنگاران در جامعه نبودند بسیاری از حوادث مدفون و تحریف می‌شد چرا که خبرنگاران چشم‌باز و تیزبین جامعه هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران به چند دسته تقسیم می‌شوند افزود: گروهی خبرنگاران عاشورایی و زینبی هستند و گروه دیگر خبرنگاران یزیدی هستند و گروه نادری به‌ظاهر روشنفکر بوده اما در واقعیت چشم به واقعیت‌هایی نظیر یمن و فلسطین بسته‌اند.

این مسئول ابراز کرد: معنای خبرنگار عاشورایی آن است که خبرنگار مجاهدانه و مخلصانه در عرصه رساندن پیام و ایجاد حادثه گام بردارد، چنانچه در حادثه عاشورا اگر شهادت اباعبدالله نبود هیچ تحولی در جامعه دینی ایجاد نمی‌شد اما شهادت ایشان آن‌چنان اثرگذار بود که همچنان پس از گذشت سال‌ها ایام محرم اثرگذاری خود را حفظ کرده است.

وی گفت: از سوی دیگر رساندن پیام عاشورا توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) انجام شد که این پیام‌رسانان در این مسیر مجاهدت مخلصانه داشتند.

این مسئول تصریح کرد: خبرنگار عاشورایی و زینبی کسی است که تحت تأثیر جنگ روانی دشمن قرار نمی‌گیرد بلکه جنگ روانی دشمن را به دشمن برمی‌گرداند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در مجلس یزید و در شهر کوفه انقلاب به پا کردند گفت: حمله و هجوم به مرکز مرجعیت دشمن از دیگر ویژگی‌های خبرنگار عاشورایی است چنانچه حضرت زینب مرکز قدرت یزدیان را که با غفلت مردم و ابهت کاذب همراه بود مورد هدف قرار داد و مردم را بیدار، ابهت ابن زیاد و بنی‌امیه را شکست داد و قدرت دشمن را از بین برد.

معبودی تأکید کرد: تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها از دیگر ویژگی‌های خبرنگار عاشورایی است چنانچه حضرت زینب (س) در پاسخ به ابن زیاد می‌گوید که جز زیبایی ندیده و با دیدن سر بریده امام (ع) از خدا می‌خواهد تا این قربانی را از ایشان پذیرد.

وی در پایان گفت: حضرت زینب (س) ماهیت حقیقی بنی‌امیه را آشکار کرد و مردم را متوجه ارتجاعشان پس از رحلت پیامبر (ص) کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا