بین الملل

آستین: آمریکا و ناتو قصد رویارویی با روسیه را ندارند

با تاکید بر رویکرد جنگ افروزانه آمریکا در اوکراین؛

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر رویکرد جنگ طلبانه این کشور و دیگر متحدان غربی آن برای تداوم درگیری ها در اوکراین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه بلومبرگ، به رغم جبهه گسترده ضد روسی غربی، وزیر دفاع آمریکا مدعی است واشنگتن و متحدانش قصد تقابل با روسیه را ندارند، اما به ارسال کمک نظامی به اوکراین متعهد هستند.

«لوید آستین» روز چهارشنبه پس از دیدار با همتای خود در لتونی در اظهاراتی متناقض اعلام کرد که آمریکا و متحدان آن در ناتو به دنبال رویارویی با روسیه نیستند.

وزیر دفاع آمریکا، صرف نظر از کمک های نظامی و مالی این کشور و دیگر متحدان غربی آنکه موجب روشن نگه داشتن آتش جنگ در اوکراین شده، تاکید کرد که ناتو نه قصد مقابله با روسیه را دارد و نه تهدیدی برای آن است.

با این حال آستین در ادامه به رویکرد جنگ افروزانه آمریکا و متحدان غربی آن بار دیگر صحه گذاشت و افزود واشنگتن و متحدانش به ارائه کمک های نظامی به اوکراین برای کمک به این کشور برای دفع تهاجم روسیه تا هر زمانی که طول بکشد ادامه خواهند داد.

دولت آمریکا به تازگی بسته تسلیحاتی را به ارزش یک میلیارد دلار برای ارسال به اوکراین در نظر گرفته که تسلیحاتی از جمله سامانه موشک توپخانه موسوم به HIMARS، موشک‌های زمین به هوا NASAMS و بیش از ۵۰ دستگاه نفربر زرهی را شامل می‌شود. واشنگتن دوشنبه گذشته نیز از کمک نظامی جداگانه‌ای به ارزش حدود ۵۵۰ میلیون دلار برای اوکراین رونمایی کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا