حوادث

کلاهبرداری ۴ میلیارد تومانی از یزدی‌ها/افزایش ۳۲ درصدی تصادفات

فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد؛

یزد- فرمانده انتظامی استان یزد از کلاهبرداری ۴ میلیارد تومانی از یزدی‌ها به واسطه خرید و فروش‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی بهدانی فرد، ظهر چهارشنبه در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد سیاست پلیس استان یزد در برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز اظهار داشت: پلیس با حضور اتباع غیرمجاز برخورد می کند اما همین برخوردها نیز مشکلاتی در پی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال ۹۹ بالغ بر ۵۲ تن مواد مخدر و در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۷ تن موادمخدر در یزد کشف شد، اظهار داشت: این میزان کشفیات موادمخدر در یزد بی سابقه بوده است.

بهدانی فرد بیان کرد: اکنون در کویر تردد قاچاقچیان کاهش یافته و به نظر می رسد قاچاقچیان بیشتر به سمت دریا رفته اند و ترانزیت موادمخدر و کالای قاچاق را از طریق خطوط دریایی انجام می دهند.

فرمانده انتظامی استان یزد در مورد کشفیات سوخت در استان یزد نیز عنوان کرد: میزان کشفیات سوخت در استان یزد ۳۱۳ درصد افزایش یافته همچنین میزان کشف سیگار قاچاق نیز در استان با افزایش ۱۰۱ درصدی مواجه بوده است.

وی در مورد تماس های تلفنی با پلیس ۱۱۰ نیز یادآور شد: در سال جاری ۱۶۳ هزار و ۴۲۸ تماس با ۱۱۰ برقرار شده که ۹۰ هزار تماس منجر به عملیات شده و بقیه یا مزاحمت تلفنی بوده یا با تذکر لسانی پلیس حل شده است.

فرمانده انتظامی استان یزد در مورد فعالیت های پلیس فتا نیز بیان کرد: پرونده های پلیس فتا در استان یزد که بیشتر مربوط به کلاهبرداری خرید اینترنتی است، ۵ درصد افزایش یافته و کلاهبرداران اینترنتی در سال گذشته ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده اند.

بهدانی فرد در مورد آمار تصادفات نیز بیان کرد: میزان تصادفات در مجموع ۳۲ درصد افزایش یافته که بخشی از این تصادفات منجر به فوت بوده است.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: متوفیان تصادفات درون شهری افزایش ۱۷ درصدی و متوفیان تصادفات برون شهری افزایش ۵ درصدی داشته اند.

وی همچنین از افزایش سرقت در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: بیکاری، اعتیاد و تعدیل نیروی کارخانجات در یزد سبب افزایش سرقت در استان شده و البته بخش عمده ای از این سرقت ها مربوط به اتباع خارجی غیرمجاز است.

بهدانی فرد با اشاره به سیل اخیر یزد نیز بیان کرد: پلیس از ساعات اولیه بارش باران در محورهای فرعی استان مستقر شد و اگر این استقرار نبود، میزان تلفات سیل در سراسر استان افزایش چند برابری می یافت.

وی عنوان کرد: بیشتر افرادی که سیل گیر شدند برای نجات جان افراد خانواده یا خودرو یا وسایل خود به آب می زدند که اگر پلیس نبود، این افراد به طور قطع غرق یا مفقود می شدند اما حضور پلیس و بسته شدن راه‌های فرعی سبب کاهش تلفات شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا