دانش و فناوری

گلکسی زد فولد و زد فلیپ 4 تا چهار سال آپدیت‌های اندروید را دریافت می‌کنند

سامسونگ در رویداد آنپکد 2022 خود ضمن معرفی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4، اعلام کرد که هر دو آن‌ها تا چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد.

لیست دستگاه‌هایی گلکسی که واجد شرایط دریافت چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید (و پوسته One UI) هستند در حال حاضر بسیار بزرگ است و دستگاه‌هایی مانند سری گلکسی S22 و S21 و گلکسی A73 به همراه نسل قبلی گوشی‌های تاشو کره‌ای‌ها را شامل می‌شوند. با این حال، غول فناوری اکنون گوشی‌های تاشو جدید خود را نیز به این لیست اضافه کرده است.

پشتیبانی گلکسی زد فولد و زد فلیپ 4 از اندروید 16

گوشی‌های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 در حال حاضر اندروید 12 (زد فولد 4 اندروید 12L) را در هنگام عرضه اجرا می‌کنند و طبق این خبر تا چهار سال و زمان انتشار اندروید 16 (احتمالا سال 2026) به‌روزرسانی سیستم عامل را دریافت خواهند کرد.

درباره به‌روزرسانی‌های امنیتی نیز هر دو گوشی جدید تا سال 2027 آپدیت‌ها را دریافت خواهند کرد و حداقل در سه سال ابتدایی عرضه، احتمالا در هر ماه این به‌روزرسانی‌های امنیتی منتشر می‌شوند.

سامسونگ در چند سال گذشته، به‌طور مداوم نشان داده که در زمینه پشتیبانی از نرم‌افزار، بهترین عملکرد را در بازار اندروید دارد. برای مدتی طولانی، تقریبا تمام گوشی‌های این شرکت، دو ارتقا سیستم عامل اصلی را دریافت می‌کردند، تا اینکه سرانجام سامسونگ به ارائه سه ‌به‌روزرسانی بزرگ برای تمام پرچمداران و برخی گوشی‌های میان رده خود روی آورد. حالا نیز این مدت زمان تا چهار سال افزایش یافته است.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا