بین الملل

اعتصاب گسترده کارکنان خدمات پستی انگلیس

با هدف افزایش دستمزد در میانه بحران اقتصادی؛

تورم بی سابقه و دستمزدهای پایین، کارکنان خدمات پستی در انگلیس را به سازماندهی اعتصاب سراسری واداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تداوم بحران اقتصادی در انگلیس، کارکنان پستی در این کشور را بر آن داشته تا اعتصاب گسترده ای را برنامه ریزی کنند.

اتحادیه کارگران خدمات ارتباطی انگلیس (CWU) که نماینده منافع کارکنان این صنعت است، اعلام کرد که قریب به ۱۱۵ هزار کارمند خدمات پستی رویال میل انگلیس در بحبوحه تورم بی سابقه در این کشور و با هدف درخواست افزایش حقوق، دست به اعتصاب خواهند زد.

اتحادیه کارگران خدمات ارتباطی انگلیس روز سه شنبه در حساب کاربری توییتر ضمن اعلام خبر این اعتصاب و به استناد بیانیه خود نوشت که اعتصاب کارکنان خدمات پستی انگلیس در چهار روز ۲۶ و ۳۱ اوت و ۸ و ۹ سپتامبر برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

اتحادیه کارگران خدمات ارتباطی انگلیس افزود: تمامی اعتراضات کارکنان پستی رویال میل از ساعت ۴ صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد.

شرکت خدمات پستی رویال میل به تازگی ۷۵۰ میلیون پوند معادل ۹۰۸ میلیون دلار سود کسب کرده است، در نتیجه کارمندان زیر مجموعه آن به دلیل دستمزدهای پایین خود، که تناسبی با نرخ تورم رو به رشد در انگلیس ندارند، تصمیم به سازماندهی اعتصاب سراسری گرفته اند.

به گفته اتحادیه کارگران خدمات ارتباطی انگلیس، برغم پیشنهادافزایش حقوق ۵.۵ درصدی به کارکنان خدمات پستی، اکثر آنها، ۹۷.۶ درصد، به برگزاری اعتصاب سراسری رای مثبت داده‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا