بین الملل

عمان با پرواز هواپیماهای اسرائیل از آسمان خود موافقت نکرده است

رسانه صهیونیست:

یک رسانه صهیونیست گفت که سلطنت عمان تا کنون با پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز آسمان این کشور موافقت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد که سلطنت عمان تا کنون با پرواز هواپیماهای شرکت های اسرائیلی بر فراز حریم هوایی این کشور موافقت نکرده است.

بر اساس این گزارش، پایگاه صهیونیستی «واینت» افزود که عمان تا کنون با عبور هواپیماهای این رژیم از آسمان خود موافقت نکرده است که با توجه به موافقت عربستان سعودی با استفاده شرکت های هواپیمایی اسرائیل از حریم هوایی این کشور، مقامات صهیونیست انتظار آن را نداشتند.

این پایگاه صهیونیستی ادامه داد: موافقت عمان در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است و ضروری است چرا که بدون آن امکان خروج از آسمان عربستان به سمت اقیانوس هند و سپس به مقصدهای مختلف در شرق میسر نیست و در این صورت باید برای خروج از عربستان به سمت شرق، از آسمان یمن عبور کرد که این کار به دلیل جنگ در این کشور و عدم وجود روابط بین اسرائیل و یمن ممکن نیست.

این گزارش می افزاید: تنها یک احتمال درباره عمان می ماند که با اسرائیل رابطه دارد اما این کشور تا کنون با عبور هواپیماهای شرکت های اسرائیلی از آسمان خود موافقت نکرده است اما این موضوع در سطح سیاسی در حال بررسی قرار دارد نه از سوی شرکت های هواپیمایی.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا