سیاسی

انتقاد نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس از نبود زیرساخت‌های لازم در لرستان

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از نبود زیرساخت‌های لازم گردشگری سلامت در لرستان انتقاد کرد.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای جذب توریست به لرستان باید زیرساخت‌ها را درست کنیم و مسئولین پای کار بیایند و برنامه‌ریزی کنند تا از این بن‌بست عبور کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در شهرستان سلسله و دلفان حتی یک مسافرخانه برای اسکان گردشگر وجود ندارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خرم‌آباد که مرکز استان بوده هتل پنج ستاره آن بیش از سه دهه بوده که رها شده است.

ابراهیمی گفت: برای برون رفت از این وضعیت در لرستان باید روی حوزه صنعت گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت به صورت جدی ورود پیدا کنیم چرا که تخصص، زمینه و و افراد کارآمد را در لرستان داریم اما متاسفانه زیرساخت‌ها درست نیست.

وی بیان کرد: برای نمونه اگر کسی از عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس  بخواهد به خرم‌آباد بیاید چه امکانات زیرساختی درست کردیم؛ وضعیت پروازها چگونه است؟ زیرساخت‌های ریلی، هوایی و زمینی لرستان را با خیلی از استان‌های کشور مقایسه کنید؟ برای گردشگری سلامت باید زیرساخت‌های هوایی و ریلی درست و سپس به دنبال گردشگری سلامت برویم.

ابراهیمی اضافه کرد: در لرستان پزشکان متخصص  فوق تخصص  و بیمارستان به اندازه کافی وجود دارد اما متاسفانه زیرساخت‌های دیگر مهیا نشده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مطالبات مجمع نمایندگان و استاندار لرستان از دولت سیزدهم این است که در حوزه گردشگری زمینه را برای اشتغال، توسعه و… بگذاریم تا از این وضعیت خارج شویم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان و به عنوان نائب رئیس فراکسیون زیرساخت‌های حوزه گردشگری و فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در کنار مسئولین استان هستم و تلاش می‌کنم در سطح وزارتخانه مجوزهایی گرفته شود و از طریق شورای راهبردی می‌توانیم مجوزهایی را اخذ کنیم.

وی گفت: شورای راهبردی نظام پزشکی، اتاق بازرگانی، وزارت بهداشت و میراث فرهنگی و همه این وزارتخانه‌ها همکاری می‌کنند و در طول سال‌های اخیر میزان پیشرفت کشور در گردشگری سلامت بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این درحالیست که گردشگری سلامت ایران در نورم جهانی بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است و این نشان می‌دهد که مسئولین چنانچه سرمایه‌گذاری کنند توریست راحت‌تر به کشور می‌آیند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا