سیاسی

راهکار پر کردن صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها چیست؟


عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه در حال حدود یک میلیون صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد، راهکار خود برای پر کردن این تعداد صندلی‌ خالی را مطرح کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: افزایش تعداد پزشکان و ارائه خدمات بیشتر آنان به مردم امری لازم است که فقط با افزایش تربیت نیروی متخصص و پزشک صورت می‌گیرد، لذا باید برنامه‌ریزی‌ها را در این راستا انجام داد.

وی افزود: در سال‌های گذشته باید ظرفیت پذیرش دانشجوی متخصص دندانپزشکی افزایش می‌یافت، اما این امر مهم محقق نشد لذا در حال حاضر با کمبود دندان پزشک در اکثر شهرها مواجه هستیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه امکانات زیرساختی برای تربیت عملی دانشجوی دندانپزشکی قابل فراهم شدن است، تصریح کرد: کمبود دندانپزشک آسیب‌های زیادی به ساختار سلامت جامعه وارد خواهد کرد.

حاجی‌دلیگانی افزود: زمانی که دندانپزشک در جامعه کم ،شود اغلب افراد به دلیل عدم دسترسی برای دریافت خدمات دندانپزشکی کاهلی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه و اتلاف زمان یکی از آسیب‌های کمبود پزشک متخصص در جامعه است، یادآور شد: یکی دیگر از آسیب‌های کمبود دندانپزشک، افزایش درمان وخدمات دندانپزشکی است، در چنین اوضاعی بسیاری از افراد قادر به درمان نخواهند بود.

حاجی‌دلیگانی، کاهش کیفیت خدمات را از دیگر مصادیق کاهش پزشک متخصص در جامعه دانست و ابراز کرد: افزایش ظرفیت دندانپزشکی و پزشکی باید توسط مجلس شورای  اسلامی انجام می‌گرفت؛ و‌رود شورای عالی فرهنگی به این بحث اشتباه بود.

 وی گفت: لازم است در برنامه هفتم توسعه اعتبار ظرفیت و بستر افزایش متخصص در رشته‌های مختلف ایجاد و فراهم شود. 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه در حال حدود یک میلیون صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد، اذعان کرد: لازم است براساس نیازسنجی جامعه نسبت به افزایش ظرفیت رشته‌های پر متقاضی اقدام شود. 

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا