بین الملل

تظاهرات مردم مناطق مختلف بحرین در مخالفت با توافق سازش با تل آویو


مردم مناطق مختلف بحرین امشب در مخالفت با سفر هیات آمریکایی-صهیونیستی به کشورشان برای اعلام رسمی روابط منامه-تل آویو تظاهرات کردند.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مناطق مختلف بحرین شامگاه امروز به دنبال سفر یک هیات صهیونیستی به کشورشان و اعلام رسمی عادی سازی روابط میان منامه و تل آویو شاهد برپایی تظاهرات مردمی بود.

مردم در شهرها و روستاهای مختلف بحرین در اعتراض به توافق سازش رژیم آل خلیفه با رژیم اشغالگر صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند اگرچه به دلیل ایجاد خفقان و سرکوبگری شدیدی که حکومت بحرین پس از اعتراضات گسترده سال در این کشور اعمال کرده است هر گونه تظاهرات معمولا با جمعیت کم‌تری برگزار می‌شود.

 

جمعیت «الوفاق » بحرین هم از سازمان ملل خواست زمینه ابراز عقیده مردم این کشور درباره سازش را فراهم کند و در ادامه اعلام کرد، اگر ابزار سرکوب نبود 95 درصد بحرینی‌ها مخالفت خود با عادی‌سازی روابط را بیان می‌کردند.

هواپیمای حامل وزیر خزانه‌داری آمریکا و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شماره پرواز ۹۷۳ (پیش شماره تلفن در بحرین) در رأس یک هیأت آمریکایی و صهیونیستی ظهر امروز یکشنبه وارد فرودگاه منامه شد.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین در مراسم استقبال از این هیأت، این رخداد را «بی سابقه» خواند و مدعی شد که توافق سازش در راستای حفظ حقوق مردم کشورهای غرب آسیاست.

بحرین و رژیم صهیونیستی شامگاه امروز هشت تفاهم‌نامه برای «برقراری روابط صلح‌آمیز و دیپلماتیک» و همکاری‌های اقتصادی امضا کردند. 

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند که توافق سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی در قالب یک «بیانیه مشترک» خواهد بود و معاهده نخواهد بود، زیرا به گفته این منابع، بحرین خواستار آن شده که فعلاً به جای «معاهده»، بیانیه‌ای میان دو طرف امضا شود و بحرینی‌ها می‌خواهند به دلیل انتقادهای داخلی با روندی آهسته‌تر نسبت به امارات به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرکت کنند.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا