سیاسی

آیت‌الله کعبی: قومی که خود را «عقلا» می‌نامند در لوای عقلانیت سازش می‌کنند و در قالب سازش، تسلیم دشمن می‌شوند


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه نظام اسلامی در این ۴۱ سال از قومی که خود را عقلا می‌نامد، آسیب دیده، گفت: این قوم در لوای عقلانیت می‌گویند تنش‌زدایی کنیم و بعد در قالب تنش‌زدایی، تسلیم دشمن شدن و باج دادن به آن را عملیاتی کرده‌اند.


آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره عقلانیت گفت: عقلانیت در دیپلماسی به‌معنای تهدیدزدایی، شناخت دشمن و داشتن ابتکار عمل در رفع تهدیدها، تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ و برخورداری از طرح و برنامه برای تقویت منافع ملّی است.

شعار عقلانیت سر می‌دهند امّا خودباختگی نشان می‌دهند

وی ادامه داد: برخی شعار عقلانیت سر می‌دهند امّا در اصل سستی، خودباختگی و انفعال که ریشه در عدم شناخت مکر و فریب دشمن دارد را به جای تکیه به خدا، به خرج می‌دهند.

عضو خبرگان با اشاره به آیه «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ» گفت: خدا می‌فرماید نباید سست و منفعل شوید بلکه باید دست برتر را داشته باشید و این دست برتر بر پایه ایمان است.

کعبی با بیان اینکه عقلانیت ریشه در اعتماد به قدرت خدای تبارک و تعالی دارد و به‌معنای پوشالی دانستن قدرت‌های مادی است، اظهار داشت: عقلانیت امام راحل و مقام معظّم رهبری عقلانیتی است که ریشه در ایمان و اعتماد به قدرت خدا، جهاد و مقاومت دارد.

وی ثمره عقلانیت را مقاومت و ثمره مقاومت را اقتدار و پیشرفت دانست و گفت: جریانی در این چهل سال وجود داشته که خود را عقلای قوم می‌دانند و همواره به‌نام عقلانیت چراغ سبز به دشمن نشان داده و تلاش می‌کنند ترس خود را در قالب عقلانیت جا بیاندازند. 

قوم عقلا در قالب تنش‌زدایی به‌دنبال تسلیم هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نظام اسلامی و دیپلماسی ما در این ۴۱ سال از قومی که خود را عقلا می‌نامد، آسیب دیده، گفت: این قوم در لوای عقلانیت می‌گویند تنش‌زدایی بکنیم و بعد در قالب تنش‌زدایی، تسلیم دشمن شدن و باج دادن به آن را عملیاتی کرده‌اند؛ نمونه‌ آن هم تجربه برجام است.

کعبی ادامه داد: برجام تجربه سردادن شعار عقلانیت در دیپلماسی و انفعال در عمل است. در حالی که نمونه درست عقلانیت، مقاومت در برابر سازش است که خود را در مقابله با داعش و تکفیری‌ها نشان داد که اقتدار ملی و منطقه‌ای تولید کرد. 

وی با بیان اینکه مقاومت همیشه جواب می‌دهد و راه پیشرفت و رفع مشکلات در چارچوب عقلانیت صحیح و شناخت دشمن دنبال می‌شود، گفت: در این ۴۱ سال ملت ایران با مقاومت و به‌فعلیت رساندن ظرفیت‌های عظیم درون کشور و هدایت‌های امام و رهبری، عقلانیت واقعی و انقلابی را به منصه ظهور رساند.

عضو خبرگان افزود: امروز باید بتوانیم با اقتدار دفاعی و جهش اقتصادی و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی، با عقلانیت و حکمت با هدایت رهبری در گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا