دانش و فناوری

محموله های داخلی و خارجی زیر ذره بین پست قرار می گیرد


مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: روزانه مرسولات زیادی توسط شرکت های خصوصی و باربری از کشور خارج می شود که نظارت بر این مرسولات حتی درون استانی و درون شهری هم باید توسط شرکت ملی پست ساماندهی شود.


رمضانعلی سبحانی فر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ارتقای شبکه مجازی در شرکت ملی پست از اولویت های سال جاری است، گفت: ارتقاء شبکه مجازی از برنامه های در دست اجرای شرکت ملی پست است، به طوری که سازماندهی بخش بار درون شهری و برون شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید از طریق سامانه شرکت پست بر همه مرسولات در کشور نظارت انجام دهد در واقع این کار به عنوان دخالت محسوب نمی شود و تنها برای ساماندهی و نظارت است چراکه اکنون ساماندهی مناسبی وجود ندارد و روزانه مرسولات زیادی توسط شرکت های خصوصی و باربری از کشور خارج می شود که نظارت بر این مرسولات حتی درون استانی و درون شهری هم باید توسط شرکت ملی پست ساماندهی شود. در بسیاری از کشورها حتی نظارت بر حمل و نقل عمومی مانند اتوبوسرانی و تاکسی برعهده شرکت ملی پست است.

* یکی از برنامه های ما تمرکز بر تولیدات داخلی است

وی افزود: یکی از برنامه های ما تمرکز بر تولیدات داخلی است، از آنجایی که میراث فرهنگی و صنایع دستی بخشی از انتقال مرسولات کشور را به خود اختصاص داده است شرکت ملی پست در ارائه، معرفی و فروش صنایع دستی واسطه‌ها را حذف کرده است به طوری که با سازمان میراث فرهنگی قرارداد همکاری منعقد کردیم که در این تفاهم نامه محصولات تولیدات داخلی در سراسر شهر و روستاهای کشور از طریق  سایت میراث فرهنگی نمایش داده و در داخل و خارج از کشور به  فروش می رسد که فرایند مرسولات در زنجیره انجام می‌شود و همچنین بازار تولید را بر روی صنایع دستی باز می‌کند.

* هر بسته پستی مردم باید به ظرفیت ترافیکی عدد ۲۱ برسد

سبحانی فر تصریح کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در یک برنامه پنج ساله در قالب چشم‌انداز ارتقای زیرساخت‌های این شرکت در رسیدن به عدد ۲۱ برای افزایش ظرفیت ترافیکی پستی برنامه‌ریزی مستمری را انجام داده است. به طوری که هر بسته پستی مردم باید به ظرفیت ترافیکی عدد ۲۱ برسد. این در حالی است که یکی از برنامه‌های مهم ما فعالیت در حوزه  تجارت الکترونیک است که در صدد آن هستیم با استفاده از همه ظرفیت فعالان حوزه ارتباطات در این راستا گام برداریم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا