بین الملل

جانز هاپکینز: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 8.1 میلیون نفر عبور کرد


طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» در 24 ساعت گذشته، با ابتلای دستکم 48 هزار و 318 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به هشت میلیون و 154 هزار و 206 نفر رسید.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم 48 هزار و 318  مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هشت میلیون و 154 هزار و 206 نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم 387 نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۱۹ هزار و 672 نفر برسد.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا تاحدودی کاهش نسبی داشته است.

 

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را هشت میلیون و ۳۸۷ هزار و ۷۹۹ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۲۴ هزار و ۷۳۰ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۱۰ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۸۰۰ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۴۰ هزار و ۵۳۲ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت کالیفرنیا با ۸۷۵ هزار و ۳۲۲ مورد ابتلا و ۱۶ هزار و ۹۷۹ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و ایالت نیویورک که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون بعد از تگزاس و فلوریدا با ۴۸۴ هزار و ۲۸۱ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۳ هزار و ۳۵۷ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۳۹ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۶۸۹ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۵۸۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۲۷ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هفت میلیون و 494 هزار و 551 مورد ابتلا و 114 هزار و 31 مورد فوتی و برزیل با پنج میلیون و ۲۲۴ هزار و ۳۶۲ مورد ابتلا و ۱۵۳ هزار و ۶۷۵ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

 

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا