جامعه

افزایش ۶۴ درصدی کشف مواد مخدر در گیلان/ ۵۰۰ خرده فروش دستگیر شدند

رشت- فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی کشف مواد مخدر در این استان گفت: ۵۰۰ نفر از قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزالله ملکی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران وظیفه اصلی پلیس را برقراری امنیت و نظم اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: طبق ارزیابی‌ها استان گیلان در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم رتبه اول کشوری و در حوزه کشف مواد نیز رتبه سوم را به دست آورده است.

وی عمده درگیری‌ها در گیلان را نزاع میان افراد و پایین بودن آستانه صبر مردم دانست و گفت: جمعیت شناوری که از سه شنبه وارد استان گیلان می‌شوند در افزایش درگیری نقش دارند اما در مجموع، با تلاش مسئولان مربوطه مسائل حادی در این باره در سطح استان مشاهده نمی‌شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه امسال در حوزه سرقت‌های خشن مانند زورگیری و کیف قاپی در سطح استان ۴۸ درصد کاهش داشته‌ایم، افزود: با تلاش مأموران انتظامی و تصمیمات قاطعانه و بازدارنده شورای تأمین استان گیلان و همچنین دادگستری توانستیم به این آمار دست یابیم.

سردار ملکی اجرای طرح امنیت و انضباط اجتماعی در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر و همچنین مزاحمان در پارک و تفرجگاه‌ها از مطالبات به حق مردم از نیروی انتظامی بود که با اجرای طرح‌های مختلف توانستیم امنیت را در این فضاها برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه میزان سرقت‌های خرد امسال در مقایسه با سال گذشته در استان گیلان ۱۷ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس موفق شدیم که امسال در حوزه کشف مواد در سطح استان گیلان افزایش ۶۴ درصدی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۵۰۰ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر در استان گیلان از ابتدای امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، باندهای مواد مخدر در بیرون از استان را نیز توانستیم به صورت مشارکتی حتی در ورودی مرزها نیز دستگیر کنیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا