بین الملل

جنبش «حماس» از هر طرحی در راستای تحقق آشتی ملی حمایت می‌کند

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تأکید کرد که این جنبش از هر طرحی که منجر به تحقق آشتی ملی فلسطین شود، حمایت به عمل می آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «خلیل الحیه» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس بر لزوم تحقق هرچه سریع‌تر آشتی ملی در فلسطین تأکید کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: امیدوارم هرچه سریع‌تر یک توافق ملی فراگیر میان گروه‌های مختلف فلسطینی به امضا برسد.

این عضو ارشد حماس در ادامه تصریح کرد: در سایه شرایط پیچیده‌ای که ملت فلسطین در آن قرار دارد، دستیابی به توافق آشتی ملی بسیار مهم است.

الحیه همچنین از تلاش برخی دیگر از گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی در تحقق آشتی ملی قدردانی کرد.

وی اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی حماس از هر طرحی که منجر به تحقق آشتی ملی شود، حمایت به عمل می‌آورد.

گروه‌های فلسطینی پیشتر تلاش‌های فراوانی را به منظور تحقق آشتی ملی در این کشور انجام داده اند. ازجمله این تلاش‌ها می‌توان به برگزاری دو نشست مشترک در «رام الله» و «بیروت» اشاره کرد.

در نشست‌های مشترک بیروت و رام الله مقرر شد کمیته‌هایی مشترک به وجود آیند تا این کمیته‌ها مقدمات لازم برای تغییر ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین را به گونه‌ای که تمام گروه‌های فلسطینی در آن عضویت داشته باشند، فراهم آورند. هدف از این ساختار جدید، تشکیل یک رهبری واحد برای فلسطین تحت عنوان سازمان آزادی فلسطین بوده است.

در همین ارتباط، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جریان نشست بیروت تصریح کرده بود: مرحله‌ای بی‌سابقه قرار گرفته‌ایم که تهدید استراتژیک سه‌گانه‌ای متشکل از «معامله قرن»، «طرح الحاق» و «عادی‌سازی روابط» به دنبال جعل تاریخ و تغییر جغرافیای فلسطین است. استراتژی ما وحدت ملی و ایجاد یک ائتلاف عربی و اسلامی برای حمایت از مسأله فلسطین و طرح‌های عملی میدانی است.

افزون بر این، در بیانیه پایانی نشست گروه‌های فلسطینی در بیروت نیز، گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با تمامی طرح‌هایی که هدف از آن نابودی مساله فلسطین و خدشه وارد کردن به قدس و مقدسات آن است، اعلام و بر لزوم تحقق هرچه سریع‌تر آشتی ملی تأکید کردند.

گروههای فلسطینی در بیانیه پایانی این نشست همچنین بر تشکیل کمیته‌ای ملی متشکل از شخصیت‌های برجسته و منتخب به منظور ارائه رویکردی استراتژیک برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی تاکید کردند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا