بین الملل

آغاز برچیده شدن پست‌های دیدبانی ترکیه در حماه سوریه


منابع خبری اعلام کردند که نظامیان ترکیه‌ای حاضر در پست دیدبانی خود در شهر مورک واقع در شمال حماه، در حال برچیدن این پست هستند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از آغاز برچیده شدن پست‌های دیدبانی متعلق به نظامیان ترکیه در سوریه خبر می‌دهند.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزاش داد، ارتش ترکیه در حال برچیدن پست‌های دیدبانی خود در مقر نهم نیروهای ترکیه‌ای واقع در شهر «مورک» در شمال حماه است.

این منابع گفتند که این مقر، شاهد تحرکات فشرده‌ای از سوی سربازان ترکیه‌ای است که در حال جمع آوری تجهیزات لجستیکی و تخلیه انبارهای مهمات هستند.

به گفته این منابع، روند تخلیه این مقر، با نظارت روسیه صورت می‌گیرد. این تجهیزات به جنوب استان ادلب و از آنجا به مناطق تحت اشغال گروههای تروریستی منتقل خواهد شد و اطلاعات بیشتری در این زمینه وجود ندارد.
 
 نیروهای نظامی ترکیه در بزرگراه بین‌المللی حلب-لاذقیه حضور دارند و نیروهای بیشتری نیز به نقطه «النیرب» در شرق ادلب رسیده‌اند.

ارتش سوریه آگوست سال ۲۰۱۹ موفق شد مورک را از اشغال تروریستهای جبهه النصره خارج کند. پس از آزادسازی این شهر، نظامیان ترکیه‌ای حاضر در یک مقر خود در این شهر، در محاصره نیروهای سوری قرار گرفتند.
 
مورک در مسیر بین المللی حماه-حلب و در سی کیلومتری شمال شهر حمله قرار دارد.

این در حالی است که «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اخیرا مدعی شده بود که عقب‌نشینی نیروهای ترکیه‌ای پست‌های دیدبانی واقع در منطقه «کاهش تنش» در استان ادلب، «مطرح نیست و غیر قابل چانه‌زنی است».

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا