شهرستان ها

سند افتخار ورزش ایران، ۵ هزار شهید ورزشکار است

تایباد – امام جمعه شهرستان تایباد گفت: سند افتخار ورزش ایران، ۵ هزار شهید ورزشکار است که نشان می‌دهد اسلام نه تنها با ورزش مخالف نیست، بلکه آن را تایید می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکی ابرده امروز در جمع ورزشکاران شهرستان تایباد به مناسبت هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: تا اسم ورزش می آید، مردانگی، رادمردی، صفا و پهلوانی را در ذهن تداعی می کند. بین جوان و جوانمردی تفاوت است، جوان با سن مرتبط است، جوانمرد اما مربوط به سنتِ غیرت، ایثار، شرافت، شجاعت، شهامت و استقلال طلبی است. 

امام جمعه تایباد، جوانمرد را به استقلال کشورش را حساس دانست و افزود: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: خوشا به حال کسانی که مومن هستند و با قناعت زندگی می کنند، بسیار قدرتمند هستند، خداوند بندگان قوی را دوست دارد. 

وی ادامه داد: اسلام سفر و ورزش را برای برطرف کردن خستگی و شادابی پیشنهاد داده است، هدف اسلام این است که جامعه اسلامی یک جامعه قوی، پویا و شاداب داشته باشد.

وی مطرح کرد: سند افتخار ورزش ایران، ۵ هزار شهید ورزشکار است، اسلام نه تنها با ورزش مخالف نیست، بلکه آن را تایید می کند.

 امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد نیز در این جمع بیان کرد: وقتی صحبت از ورزش می شود، انسان احساس غرور می کند. هیچ دینی از ادیان آسمانی و هیچ مذهبی ورزش را رد نمی کند، بلکه آن را تایید نیز می کند.

مولوی غلام نبی توکلی، سرمایه گذاری در ورزش را ضروری دانست و گفت: کشورهای مطرح جهان بر روی ورزش سرمایه گذاری می کنند و از ورزش نیز استفاده می برند. متاسفانه در کشور ما مسئولین توجهی به ورزش ندارند، اگر به مشکلات تیم های استقلال، تراکتور یا تیم ملی داریم از بی توجهی به مسئله ورزش است. 

وی ادامه داد: سازمان تربیت بدنی سابق بیشتر به موضوع ورزش می رسید از روزی که وزارت ورزش شد، مشکلات صد چندان شد. به قراردادهای سرمربیان خارجی نگاه کنید، چرا باید این حجم از جریمه پرداخت کنیم، به دلیل قراردادهای عقیم و ناقصی که مشخص نیست چطور بسته می شود. این نشان از بی توجهی به ورزش توسط مسئولین است.

مولوی توکلی تصریح کرد: جوان نقطه امید جامعه است، نباید ناامید شود، این حجم پول به خارجی ها می دهیم، چرا ورزشگاه های شهرستان های ما نابود شدند؟ استادیوم تایباد باعث سرخوردگی است تا افتخار؟ حق مردم تایباد یک استادیوم درست و با کلاس ملی است. مردم ما مردم خوب و خیری هستند، در هر مسئله ای مردم کمک می کنند، اما دولت کاری نکرده است. 

امام جمعه تایباد در پایان گفت: همیشه در جلسات تذکر دادیم که سرانه ورزشی تایباد باید افزایش یابد تا جوان ما امید و انرژی گیرد، پیامبر اسلام (ص) صراحتا می فرمایند: مومن قوی از مومن ضعیف برتر است. ورزش هم روح مومن را تقویت می کند و هم جسم او را پرورش می دهد. ورزشکار نه فقط در میدان ورزش بلکه در همه جا قهرمان است. 

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا