موسیقی

تجربه مجازی در برگزاری یک رویداد مهم/ یادگاری که در تاریخ ثبت شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از تجربه جدید برگزاری یک رویداد موسیقایی مهم در فضای مجازی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام سید عباس صالحی آمده است:

«فرهنگ و هنر این سرزمین پهناور درازای تاریخ و سیر تحولات گونه‌گون، با عزم و همت هنرمندان خود، در اندیشه و جان نسل‌های مختلف تداوم و جریان یافته است. در این میان، هنر موسیقی از گذشته تا امروز در تعامل با جامعه و جهان پیرامون پنجرۀ گفت‌وگو را گشاده‌تر و سیر حرکت فرهنگی را هموارتر کرده است.

جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، نمونه‌ای روشن از امید به آینده و فردای موسیقی ایران است که پیشینۀ فرهنگ موسیقی کشور و میراث‌داری استادان و پیشکسوتان را پشتوانۀ گران‌سنگ خود دارد. نوجوانان و جوانانی که با شوق و امید موسیقی ریشه‌دار فرهنگی را برگزیده‌اند، آموخته‌اند و برای پایندگی و روشن نگه‌داشتن چراغ موسیقی باانگیزه و علاقه تلاش می‌کنند.

جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، بستری است برای شناسایی استعدادهایی که موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک را از استادان آموخته و پاس می‌دارند و فردای روشن موسیقی کشور را با آواها و نواهای امروز خود نوید می‌دهند.

اگرچه شرایط اخیر جهان و جامعه متأثر از بیماری کووید ۱۹ موجب شد حضور جوانان در چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به شکل مرسوم ممکن نشود، اما اجراهای جوانان در تجربه‌ای جدید در فضای مجازی یادگاری است که در تاریخ موسیقی این کشور ثبت خواهد شد.

از استادان و داوران چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، برگزارکنندگان و نوجوانان و جوانانی که در این دورۀ جشنواره همراهی و همکاری داشته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

مرحلۀ نهایی داوریِ چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی با حمایت دفتر موسیقیِ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران در حال برگزاری است.»

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا