شهرستان ها

هشدار به چوب بری های آمل/ هیمنه اوباش شکست

آمل- فرمانده انتظامی شهرستان آمل نسبت به چوب بری های آمل که در قاچاق چوب نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، به طور جدی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نعمت الله آزادی صبح دوشنبه در حاشیه برنامه‌های هفته ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در ۷ ماهه امسال ۱۰۵ تن انواع چوب الات جنگلی از قاچاقچیان چوب آلات جنگلی کشف و توقیف شد که بیشتر کشفیات از برخی کارگاه‌های چوب بری بوده است.

وی ادامه این روند را مغایر جدی با شعار متولیان این امر درحفظ جنگل برای آیندگان دانست وتاکید کرد، متأسفانه میزان کشفیات چوب آلات جنگلی با افزایش ۱۰۰ درصدی توسط نیروی انتظامی درمقابله با عوامل وبرخورد با قاچاق چوب صورت گرفته است.

کشف ۳۷۰ تن مواد مخدر درآمل

فرمانده انتظامی آمل در ادامه به کشف حدود ۳۷۰ تن انواع مواد مخدر سنتی وصنعتی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان اشاره کرد وگفت، پلیس در زمینه کشف مواد مخدر نیز دراین مدت روند افزایشی کشف مواد را داشته است.

سرهنگ آزادی اضافه کرد، بخش زیادی از مواد مخدر کشف شده از عوامل توزیع این بلای خانه مان سوز درمسیر ارتباطی جاده هراز برای انتقال به شهرستان آمل ودیگرشهرهای مازندران بوده که با هوشیاری وحضور به موقع عوامل مبارزه با مواد مخدر شهرستان آمل شناسایی ودستگیر شدند.

اجرای ۵۳۷ فقره پرونده‌های تخلف ساخت وسازهای غیرمجاز با دخالت پلیس

فرمانده انتظامی آمل با بیان اینکه پدیده شوم تخلفات ساخت وسازهای غیرقانونی متأسفانه با یک افسارگسیختگی و ناهماهنگی‌های بین دستگاه‌های اداری درسطح شهرستان به صورت قارچ گونه درحال رشد است، اظهار کرد، با این حال پلیس در راستای وظیفه ذاتی وپیرو درخواست مردمی برای ورود به این تخلفات با کسب دستور از مقام قضائی امسال دراجرای بیش از ۵۳۷ فقره پرونده تخلف‌های ساخت وسازهای غیرقانونی خانه در مناطق ییلاقی وجلگه ای شهرستان تخریب شد.

سرهنگ آزادی اضافه کرد، برخی ساخت وسازهای غیرقانونی درحاشیه جاده‌های ارتباطی که توسط برخی سودجویان تصرف وادای مالکیت برای آنها به وجود امده بود، با حضور پلیس و همراهی راهداری تخریب شد.

افزایش نگهبان‌های محلات برای افزایش امنیت

وی درادامه با بیان اینکه در راستای اقدام‌های پیشگیرانه پلیس با همکاری مردم تعداد دوربین‌های نظارتی ومراقبتی درسطح شهرستان را از ۳۵۰ دستگاه به حدود ۸۶۰ دستگاه در حدود ۳ سال گذشته افزایش داده است، گفت: درهمین راستا تعداد نگهبانی‌های محلات شهری وروستایی با همکاری سازمان‌ها و نگاه امنیت محوری شهروندان از ۱۶۳ به ۴۹۸ مورد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد، که خوشبختانه استقبال خوبی از مردم در ایجاد نگهبان‌های محله با پلیس شده واین روند در کاهش سرقت‌های تاثیرقابل توجهی داشته است.

۳ ۲ هزار تماس شهروندان آملی با پلیس

فرمانده انتظامی آمل دربخش دیگری با بیان اینکه شهروندان آملی در ۷ ماهه گذشته حدود ۳۲ هزار بار تماس با سامانه ارتباطی پلیس ۱۱۰ تماس داشتند، گفت، حدود نیمی از این تماس‌ها درخواست مشاوره وراهنمایی از پلیس بوده است.

سرهنگ آزادی گفت، دراین شهرستان ۱۰ کلانتری وپاسگاه زیرنظرفرماندهی انتظامی آمل فعالیت دارند که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲ هزار پرونده شکایت‌های افراد در زمینه‌های مختلف برای مداخله پلیس ورسیدگی به حق وحقوق آنها در کلانتری وپاسگاه ها تشکیل شد.

راه اندازی قرارگاه جلب

وی همچنین به راه اندازی قرارگاه جلب به همت فرماندهی انتظامی آمل درراستای رسیدگی سریع به پرونده‌های معطله درسطح پاسگاه‌ها وکلانتری ها خبر داد وگفت: راه اندازی این قرارگاه و مسئولیت مستقیم به برخی مدیران باعث رسیدگی سریع‌تر وبه جریان افتان پرونده‌ها شد.

هیمنه اوباش درآمل شکست

فرمانده انتظامی آمل دربخش دیگری برخورد جدی پلیس با برهم زنندگان نظم عمومی وارازل واوباش دراین شهرستان را به عنوان کارنامه موفق این فرماندهی درسال جاری بیان کرد وگفت: به طور قاطع عرض می‌کنم، ارازل واوباش درشهرستان آمل درحال حاضر جایی برای نفس کشیدن ندارند وبه طور کامل گوشیه گیرشدند.

سرهنگ آزادی تصریح کرد، درماه گذشته ۶ ارازل واوباش عنوان دار که سابقه بیش از ۵ سال زندگی نیز داشتند، دستگیر و هفته گذشته نیز پرونده ۷ نفر دیگر نیز که اقدام به گستاخی، اربده کشی و تیراندازی‌های شبانه می‌کردند، شناسایی ودستگیر شدند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا